Avatar billede brianlvb Nybegynder
13. maj 2006 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har firefox problemer med layout grid i Abdobe Golive?

Jeg har lavet en gallerioversigt hvor jeg har placeret billederne i et layout grid i Golive. Dette bliver vist fint i windows exploerer men i firefox ligger billederne hulter til bulter. Er det fordi at firefox ikke kan fungere med layout grid fra Golive og hvad kan man gøre ved det?

På forhånd tak!
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
13. maj 2006 - 18:07 #1
Har du et link man kan se ??

Vilket Layoutgrid bruger du ??
Avatar billede brianlvb Nybegynder
14. maj 2006 - 14:48 #2
Ja det er her: http://prebenbjerg.dk/Gallerier/galleri2.html
Det ser fint ud i explorer men i firefox stiller billederne sig forkert.

Jeg mener kun der er et slags layout grid i golive. Det jeg bruger er det der ligger under "objects paletten" -> basic -> layout grid.
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2006 - 16:01 #3
<ole>

Det er en yderst uhensigtsmæssig kode. Hvorfor alle de absolut-positionerede elementer? Det giver en utrolig besværlig kode at arbejde med  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
14. maj 2006 - 16:15 #4
Personligt bruger jeg aldrig layoutgrid

i CS2 har du mulighed for to slags layout grid, det gamle tabel grid, eller et CSS tabel grid, hvis du kigger på det lille symbol i øverste hjørne af gridet  kan du se det er et table grid, hvis du venster/comand klikker har du muligehed for at konverter griden til et CSS grid

På goliveessentials.com giver Lynn en kort introduktion til layoutgridet sidst i videoen
http://goliveessentials.com/learning_center/video_demos/index.php
(Klik på Adobe staff knappen

Når jeg ser din side i FF/NN står billederne ikke hulter til bulter men alle billederne er kun en linie høj, Dette skyldes flere ting bla at tabellerne ikke har nogen højde og at dine <div> har absolute placering

I dit CSS har du ingen angivelse i body, jeg ville give den noget i stil med
html, body    { color: #000; font-weight: normal; font-size: 100%; line-height: 1em; font-family: "Lucida Grande", Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; padding: 0px; border: 0px; height: 100% }
angivelsen af tekst familie størelse faver osv. fra starten,ved at sætte hieght (og width) i både html og body  undgår du også visse andre problemer
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:19 #5
Vil du være venlig at give et svar så jeg kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede brianlvb Nybegynder
15. juli 2008 - 19:37 #6
df