Avatar billede sorenstrom Nybegynder
10. maj 2006 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprette aftale i kalender

Jeg har lavet en Form, hvor jeg indtaster arbejdsopgaver.
jeg vil nu gerne kunne oprette disse i min kalender.

Jeg har kigget lidt rundt, og fundet noget Lotus Script som jeg ikke helt forstår, men kan det ikke lade sig gøre i Formula?

Jeg har følgende krav:
Man skal kunne oprette en aftale med dato, start- og sluttid.
Hvis der findes en aftale i kalenderen i forvejen, skal man spørges, om man vil oprettet alligevel.

Kan det lade sig gøre, og i så fald, er der een der kan hjælpe mig?

/Søren
Avatar billede jogii Nybegynder
10. maj 2006 - 22:39 #1
Det kan godt lade sig gøre. Men afhængig af hvor meget check du vil have indbygget, så kommer det til at tage tid, og dud slipper ikke for LotusScript eller Java.

Oprettelsen af et kalender-indlæg er nemt nok, det kan gøres med @Formula, men checket skal foretages i et af de andre sprog.

Næste projekt bliver nok at du vil kunne oprette kalenderindlæg i andres kalendre.
Jeg har for kort tid siden lavet en Todo-synchronizer, skrevet i LotusScript, den kan omskrives til at håndtere Kalenderindlæg. Men det er ikke noget der kan implenteres så nemt over nettet, hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg var lidt irriteret vedr. dit sidste spørgsmål - jeg havde faktisk svaret dig på det med Response Hierarki, men Eksperten har en eller anden åndsvag cookie styring indbygget, som sletter/ignorerer ens afsendelse af et svar hvis man er for lang tid om at skrive indlæget. men pyt, jeg kunne se du fik løst problemet :-)
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
10. maj 2006 - 22:44 #2
Hej joggi
Jeg er kun interesseret i, at kunne oprette en aftale i brugerens egen kalender.
Det er da muligt, at jeg vil udbygge det med at kunne sende en invitation, men behovet er kun at kunne oprette ud fra et emne-felt, samt dato og tid.

jeg er da ked af, at du blev irriteret. Det var i hvert fald ikke min intention.
/søren
Avatar billede jogii Nybegynder
10. maj 2006 - 22:49 #3
nå jo, først blev jeg irriteret, men så opdagede jeg at mit indlæg fra eftermiddagen ikke var blevet gemt, så det var jo ikke noget du kunne gøre noget ved.

Det meste af det du vil kan laves i @, men checket skal laves i noget andet.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
10. maj 2006 - 22:51 #4
Vil du hjælpe mig i gang?
/Søren
Avatar billede jogii Nybegynder
10. maj 2006 - 22:52 #5
jeg leder efter noget kode ...
Avatar billede jogii Nybegynder
10. maj 2006 - 23:35 #6
Jeg må ty til noget LotusScript kode alligevel, men det må hellere vente til senere ...
Måske er der nogen der kommer med en løsning i mellemtiden.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
10. maj 2006 - 23:39 #7
Det er helt Okay.
Det er vel også køje-tid.
Håber at høre fra dig igen senere.
/Søren
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
24. februar 2007 - 14:29 #8
Lukket