Avatar billede sorenstrom Nybegynder
07. maj 2006 - 23:58 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Sortering i view

Jeg har oprettet et view, jeg derefter har indsat i en form.

Jeg vil nu gerne have, at jeg kun får vist de dokumenter, der opfylder et bestemt kriterie.
Jeg har et felt på formen, der hedder Jobtype.
Jeg vil her kun have vist de dokumenter hvor Jobtype = 0
Dokumentet hedder Job.

/Søren
Avatar billede jogii Nybegynder
08. maj 2006 - 01:04 #1
Du skal indtaste en Selction formula i oversigten.
Prøv dig frem med følgende:

SELECT Form = "Job" & ( Jobtype = "0" | Jobtype = 0)

Det er lidt afhængig af om Jobtype indehodler tallet 0 eller teksten "0".
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 07:35 #2
--> Hej jogii
Det har jeg desværre prøvet.
Der sker det, at jeg overhovedet intet får vist, medmindre jeg bruger SELECT @ALL
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 11:16 #3
Husk at selections er case-sensitive, så tjek stavemåden på form og felt.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 21:40 #4
Jeg forstår det simpelthen ikke.
Så snart jeg sætter en Select ind på View'et, så får jeg bare INTET.
Jeg har prøvet, kun at skrive
SELECT Form = "Job"
og jeg har prøvet at henvise til alias, men intet hjælper.

Kan der være andre steder, der er noget galt?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 22:11 #5
Dobbelttjek lige dit form-navn. Sæt SELECT @ALL ind i view selection, åben viewet i klienten, højreklik på et dokument (et af dem du vil have vist), find feltet "Form" og tjek at det passer med det du vil skrive i din view selection.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 22:12 #6
Tilføjelse(..højreklik på dokumentet og vælg andet faneblad og find feltet "Form")
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 22:25 #7
Det står desværre rigtigt. Formen hedder "Job" og er af datatypen text.
Jeg har lige prøvet at lave tilsvarende på en anden form, og her kan jeg godt få det til at virke.
Hvis jeg nu, i desperation, sletter hele formen, og laver en ny, vil det eventuelt kunne løse mit problem. Jeg har nemlig lidt svært ved at forstå, hvor databasefelterne bliver af, og om jeg kan indsætte dem på en ny form.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 22:31 #8
Du kan godt slette formen og oprette en ny med samme navn. Du har ikke et computed for display felt med navn "Form" ?
Prøv evt. først at oprette et nyt view.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 22:37 #9
Jeg har prøvet at oprette et nyt View, men det giver samme problem, når jeg skal bruge formen "Job"
Jeg har eet felt med "computed for display, men det hedder ikke "Form".
Derudover har jeg to felter med "Computed when composed".

NÅ, jeg tror jeg laver en ny Form. Kan jeg indsætte de felter jeg HAR oprettet?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 22:40 #10
Ja, en form bruges blot til at hente/præsentere data. Så du kan sagtens have flere forms med samme feltnavne - blot ikke samme feltnavne på samme form. Men jeg tvivler på at det hjælper - det virker somom at det er view'et den er gal med og ikke form'en.....
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 22:45 #11
Okay, nu er da forvirret. Hvis du mener det er view'et det er galt med, hvorfor får jeg så samme problem, når jeg laver et nyt, hvor jeg skal have vist data fra samme form.
SOm nævnt kan jeg godt få det til at virke, det du har fortalt mig, når jeg laver tilsvarende på en anden form.
Har det noget at sige, at der er tale om et "Response"-dokument?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 22:51 #12
Prøv lige at lave en selection hvor du vælger både Form-navn og alias. Hvis alias ikke er oprettet fra start af, kan det være det.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 22:56 #13
Jeg takker for din tålmodighed, men det har jeg faktisk prøvet. Jeg havde nemlig ikke givet formen et alias fra starten, men nu har jeg lige prøvet igen, og jeg har endda ændret alias-navnet,men AK, View'et er helt tomt.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:02 #14
Har du prøvet i samme selection ? Altså:
SELECT Form ="Job" | Form = "ditAliasNavn" ?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 23:05 #15
Ja. Jeg har skrevet følgende i View Selection:

SELECT Form = "Job" | Form = "JobForm" & ( JobType = "0" | JobType = 0)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:07 #16
Hvad hvis du udelader jobtype ?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 23:10 #17
Nej. Jeg har altså en fornemmelse af, at der er en eller anden dum indstilling på den pågældende form, der driller. Jeg kan bare ikke se hvad.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:12 #18
Har du ændret form-egenskaberne - eller er de default ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:17 #19
Hvis du har admin rettigheder, så prøv at markere databasen i admin-klienten og kør en fix-up.
Ellers - hvis du har mulighed for det - så læg den et sted hvor jeg kan hente den og kigge lidt nærmere.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 23:20 #20
Det lyder da super. Databasen fylder ikke meget, så jeg kan ZIPPE den og maile den til dig.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:25 #21
Fino, prøv det. Mail til (sån' lidt krypteret) Mattis - uden s - snabela malkki og et dot dk
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:47 #22
Hmmm.
I hvilke views kan du ikke se dokumenter ?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
08. maj 2006 - 23:49 #23
Hvis du åbner Ejdefineret, så er det meningen, at der skal vises de dokumenter, der har markeringen "Ej defineret" / 0.
View'et skal bruges som Embedded View i Formen "Kunde"
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. maj 2006 - 23:55 #24
Ok. Du har sat flueben i "show response documents in a hierarcy" i view-properties. Og det duer ikke når det er responses du vil vise. Prøv at fjerne fluebenet.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
09. maj 2006 - 00:13 #25
For pokker da også.
Det var lige det, der skulle til.
Tusind tak for hjælpen.
Nu kan jeg da komme lidt videre :-)
Opretter du lige et svar, så du kan få de sølle 30 pt
Avatar billede mmmtm Nybegynder
09. maj 2006 - 00:16 #26
Godt at kunne hjælpe, og fortsat god arbejdslyst.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
09. maj 2006 - 00:18 #27
Endnu en gang tak. Og i lige måde.