Avatar billede jorgenwj Nybegynder
07. maj 2006 - 15:04 Der er 16 kommentarer

Problem: Ingen adgang til bestemte sider +messenger

Hej.

Jeg har et indtil nu velfungerende trådløst netværk. Jeg har en router (DrayTek Vigor 2900G), hvortil jeg har haft en IBM bærbar (Windows XP) tilknyttet uden problemer.

Jeg har nu købt en Dell computer (Inspiron 6400, Windows XP) som giver mig en del problemer. Hvis jeg forbinder router og Dell'en med kabel fungerer alt efter planen. Men hvis jeg går trådløs, så oprettes der  korrekt forbindelse, men jeg kan eksempelvis ikke åbne: www.download.com, www.google.com, www.nationmultimedia.com og jeg kan ikke koble på Messenger. Er der nogen der har et bud på løsningen af problemet?

Mvh.
Jørgen
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2006 - 21:26 #1
Enten mangler du at sætte ind din MAC adresse ellers bruger du den forkerte krypteringsnøgle.

Hvad får du af IP adresse ?
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
07. maj 2006 - 23:09 #2
Jeg får en IP-adresse der hedder 192.168.1.10
Jeg skulle ha' tilmeldt alle MAc-adresserne. Krypteringsnøglen er også ok.
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
07. maj 2006 - 23:10 #3
Det mærkelige er, at jeg eksempelvis kan besøge www.jp.dk, www.eb.dk men ikke www.sun.com eller www.download.com

Nu er der tilsyneladende adgang til www.google.com - det giver ikke mening med denne delvise adgang.
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2006 - 23:50 #4
Hvilken DNS server bruger du ?
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2006 - 23:50 #5
Samt hvilken Internet udbyder har du ?
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
09. maj 2006 - 20:07 #6
Hej Leif.

Nu tror jeg sgu, vi nærmer os problemet. Jeg kørter kommandoen ipconfig og kunne straks se, at den ikke har noget DNS-suffiks. Jeg har ellers sat den til automatisk at hende IP-adresse og DNS-serveradresse. Hvordan får jeg rettet op på det?

Min udbyder er i øvrigt Stofanet.dk men det er vel mindre relevant nu?

Mvh.
Jørgen
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
09. maj 2006 - 20:10 #7
Nu opdager jeg lige at min stationære PC heller ikke har nogen DNS suffix - det er måske slet ikke nødvendigt at den får tildelt en bestemt værdi?
Avatar billede leif Seniormester
09. maj 2006 - 20:19 #8
Det er relevant hvad IP der står i DNS adresse.
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
09. maj 2006 - 20:23 #9
Der står:

Forbindelsesspecifikt DNS-Suffiks.....:
IP-adresse............................: 192.168.1.10
Undernetmaske.........................: 255.255.255.0
Standardgateway.......................: 192.168.1.1

Dvs. intet ved DNS.
Avatar billede leif Seniormester
09. maj 2006 - 20:53 #10
Skriv "IPconfig/all" i en kommandoprompt så får du det hele.
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
09. maj 2006 - 21:20 #11
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : AliceCJ
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom 440x 10/100 Integr
ated Controller
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-15-C5-0F-3B-AF

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945A
BG Network Connection
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-13-02-38-01-B8
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.4
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 9. maj 2006 21:17:06
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 12. maj 2006 21:17:06
Avatar billede leif Seniormester
09. maj 2006 - 22:47 #12
Prøv med følgende:
ipconfig/release
ipconfig/flushdns
ipconfig/renew

Alle 3 kommandoer via en kommandoprompt
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
09. maj 2006 - 22:51 #13
Desværre ingen forbedring...
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
09. maj 2006 - 23:12 #14
Hmmm. Jeg prøvede lige at koble på et ubeskyttet netværk i nabolaget. Her er der ingen problemer med at opnå adgang til www.download.com og forbinde til Messenger. Dvs. problemet må ligge i min router eller...?
Avatar billede neuer Nybegynder
01. juni 2006 - 13:27 #15
Det der måske også kan spille ind,er om du kører på batteri eller ej. Hvis du kører på batteri, så er der mange bærbare der "skruer" ned for det trådløse netværk for at spare strøm. Og det er ikke alle routere der kan finde ud af at håndtere samarbejdet med det trådløse netværkskort hvis der er skruet ned.

Så jeg ville prøve og se om problemet var der både når du var på ledning og på batteri. Hvis det er der problemet ligger, så kan du gå ind under indstillingerne for dit trådløse netværkskort, og få det til at lade være med at gå i strømspare tilstand. Det koster lidt mere på batteriet, men tilgengæld kan man komme på nettet :-)

Jacob Neuer
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
02. juni 2006 - 15:39 #16
Hej Jacob,

Det hjaslp desværre heller ikke. Men tak for buddet.

Jørgen