Avatar billede bravida Nybegynder
07. maj 2006 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med install af Apache HTTP server

Problem med install af Apache HTTP server "apache_2.0.52-win32-x86-no_ssl.msi"
Mit styresystem er windows 2000 prof.
Ved install af Apache server får jeg denne fejlmeddelse og install går i stå. Jeg kommer ikke engang til det første velcome billede hvor jeg skal trykke Next for at forsætte install. Hvad kan dette skyldes.

Fejlmeddelse: syntax error on line 198 of C/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/httpd.conf: Serveradmin takes one argument. The email adress of the server administrator Note the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit. 18....

Underinstall. Er antivirus m.m slået fra.

Ved ikke om det kun er til XP, lige denne server her som beskrevet.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2006 - 21:11 #1
Kender nu ikke lige den version du ønsker at installerer- Det normale er når du starter installationen skal der besvare s 3 spm.

Af dit spm. ser det ud til at du ikke har angivet en mailadr.

1) Networks Domain udfylder du med "localhost"
2)Server name med "127.0.0.1"
3)Administartor's Email med din emailadresse

ENTER - videre

Derefter vælger dum "complet" installation
Klik "Next" og accepter foreslåede bibliotek eller vælg selv et bibliotek
-
Jeg foreslår at du vælger c:\apache

klik "Next" og derefter "install"
Avatar billede bravida Nybegynder
07. maj 2006 - 21:33 #2
Hej ibtage
win32-x86-no_ssl.msi" installerer automatisk, hvor man kun skal klikke på Next - accept Next - Next - indtaste punkt Networks Domain - Server name - Adm. email - Next - Typical Next - Next - Install - Finist.

Ved ikke lige hvad du mener med 3 spm.
Problemet er at jeg ikke kommer så lang hvor jeg skal indtaste punkt 1-2-3
Jeg har prøvet at installerer denne version på en XP maskine uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2006 - 21:43 #3
Jeg bruger disse og har ingen problemer -

apache_1.3.29-win32-x86-src.msi
php-4.3.8-Win32.zip
mysql-4.0.18-win
phpMyAdmin-2.5.6.zip

Jeg har lige prøvet med apache apache_2.0.55-win32-x86-no_ssl.msi og den kommer med spørgsmål som jeg skriver i min tidligere kommentar - startende med Velkommen til installation Wizard for Apache HTTP Server 2.0.55 o.s.v. Accept af licens - og så beder den om udfyldelse af de 3 svar som jeg skriver tidligere og så går den ellers i gang.
Avatar billede bravida Nybegynder
07. maj 2006 - 21:48 #4
Inden jeg kommer til "Velkommen til installation Wizard for Apache HTTP Server 2.0.52 o.s.v." fik jeg beskrevet meddelse og kunne ikke komme videre.
Ved ikke om det er fordi du bruger styresystem XP og jeg Win 2000
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2006 - 22:00 #5
Nej det ved jeg så heller ikke - jeg bruger Win-XP pro - kender ikke Win2000 - så jeg kan nok ikke hjælpe dig videre - beklager
Avatar billede bravida Nybegynder
09. maj 2006 - 21:23 #6
Fik det ikke løst.