Avatar billede brianlvb Nybegynder
06. maj 2006 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vertikal centrering i golive eller bare generelt i html

Jeg skal have centreret noget tekst både vertikalt og horisontalt jeg har bare det problem at jeg ikke ved hvorledes at jeg skal centrere tekst vertikalt. Jeg bruger Golive til at lave hjemmesider i så hvis i kan fortælle mig knappen til det, ellers så bare hvordan det skal skrives i koden.

på forhånd tak!
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2006 - 17:31 #1
<ole>

I HTML/CSS er der kun ét element, der kan centrere tekst vertikalt - og det er tabelcellen. Både vertikal og horisontal centrering får du med:
    <td style="text-align:center;vertical-align:middle">

/mvh
</bole>
Avatar billede brianlvb Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:17 #2
Vil du være venlig at give et svar så jeg kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 20:39 #3
:)