Avatar billede mastera Nybegynder
04. maj 2006 - 23:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pc kan ikke komme nettet mere

Jeg har en pc og en bærbar, som har kørt fint sammen over en router. Problemet er så det, at lige pludselig idag, kan pc'en ikke komme på nettet mere. Min bærbar fungere stadig helt fint, og den får tildelt en ip af routeren, men min pc får ikke tildelt den der 192.168... ip mere, men noget der hedder 169.254.1....

Hvad kan der være galt?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 23:57 #1
Har du prøvet at reparere forbindelsen inde i kontrolpanel, netværksforbindelser. lanforbindelse højreklik på den og reparer.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. maj 2006 - 00:08 #2
Hvis du har Link (Grønt lys ved netkortet) og laver en ipconfig /all skulle du gerne have en gateway (192.168.1.1)

Hvis ikke kan det være en kabel fejl.

Anden mulighed er at afinstallere netkort-driver og genindlæse den.

Bruger du en router kan du resette den.

Bruger du kabel modem prøv at tage strømmen i ca 10 min.

endeligt kan det være at din netværksforbindelse er blevet deaktiveret.

MVH

Jan C

K
Avatar billede halifax Nybegynder
05. maj 2006 - 01:11 #3
Får du en fejltekst ved forbindelsen  ala Begrænset eller ingen adgang - Limited or No Connectivity - er der hjælp at hente her
http://weblogs.asp.net/jld/archive/2004/10/29/249491.aspx
Avatar billede mastera Nybegynder
05. maj 2006 - 01:32 #4
Takker alle for hjælpen, men har nu fundet ud af problemet. Jeg havde lige installeret et program mod spyware (Aluria security center), og efter jeg afinstalleret det, er jeg online igen. Utroligt at sådan et program kan fuc.. så meget op.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. maj 2006 - 02:00 #5
Selvfølgelig ;-))
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. maj 2006 - 08:42 #6
Godt:-)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. maj 2006 - 14:35 #7
Du skal liiige akceptere dit eget svar så spørgsmålet lukkes.
Løser man selv problemet er det OK at akceptere eget svar og dermed også beholde sine point.