Avatar billede cermitto Nybegynder
03. maj 2006 - 21:45 Der er 19 kommentarer

Style drop down menu

Er det umuligt at style en drop down menu, nogen der har et forslag til det?
Avatar billede backside Nybegynder
03. maj 2006 - 22:20 #1
Kan du uddybe lidt mere?
Avatar billede backside Nybegynder
03. maj 2006 - 22:25 #2
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 22:30 #3
<ole>

Dette er i store træk, hvad du kan gøre visuelt med et select-element:

<select style="font:14px verdana,sans-serif;color:yellow;background:red;width:400px">
    <option>Blabla</option>
    <option style="font:bold 24px 'times new roman',serif;color:red;background:yellow">Blabla</option>
    <option>Blabla</option>
</select>

- og font-angivelser på option-elementer virker ikke i IE

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 22:32 #4
- og hvis man er tilstrækkeligt pervers, kan man jo gøre sådan i FF:
    <option style="font:bold 24px 'times new roman',serif;color:red;background:yellow;text-decoration:blink">Blabla</option>

=8-O
Avatar billede cermitto Nybegynder
03. maj 2006 - 23:05 #5
Jamen det virker ikke i XP. har samme problem med at fjerne statusbaren, er XP noget skod eller hvad?
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 23:13 #6
- a'hvad virker ikke i XP?
Avatar billede cermitto Nybegynder
03. maj 2006 - 23:15 #7
Jamen style.. og feks. statusbar=no osv. xp kører helt sig eget ræs. er det mig eller kan man ikke style i xp?
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 23:20 #8
Har du overhovedet testet det, jeg skrev ... eller spilder jeg bare tiden?
Avatar billede backside Nybegynder
03. maj 2006 - 23:26 #9
Tror faktisk der er noget om det. Ja, jeg har også testet det.
Hvis du ikke har std. xp style virker det ikke.
Avatar billede backside Nybegynder
03. maj 2006 - 23:31 #10
Har lige leget lidt med det.
Std. xp tema, der virker dit forslag. Skifter jeg bare tapet virker det ikke mere og tema ændres til "Windows XP (ændret)"
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 23:41 #11
Jeg har aldrig haft problemer med at bruge styles under XP ... og jeg skriver godtnok mange CSS-regler hver dag  :)
Avatar billede backside Nybegynder
03. maj 2006 - 23:43 #12
Jeg er ikke det mindste i tvivl om at du ved hvad du taler om, slet ikke.
Men har lige testet, og her reagere den altså på den føromtalte måde.
Avatar billede cermitto Nybegynder
03. maj 2006 - 23:43 #13
I windows klassic virker det, men ikke i de andre temaer.
Avatar billede cermitto Nybegynder
03. maj 2006 - 23:45 #14
olebole hvor har du skrevet et css hvor du har valgt status fjernet i popup eks. det vil jeg gerne se.
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 23:48 #15
Det ville jeg ved Gud også gerne ...!  :D

Du kan ikke - og har aldrig kunne - kontrolere statusbaren via CSS. Ikke under _noget_ styresystem  =)
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2006 - 23:51 #16
Hvis du taler om statusbar-property'en i window.open-metoden, så er det noget de store browser-leverandører har valgt, at man ikke skal kunne fiddle ret meget med  :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2006 - 01:23 #17
Der skal iøvrigt gå mindst 7 dage, før man må åbne spørgsmål med samme emne:
    http://www.eksperten.dk/spm/707075  ;o)
Avatar billede cermitto Nybegynder
04. maj 2006 - 07:21 #18
Kan du vise mig et sted hvor du så styler drop down med css og hvor det virker i xp?
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2006 - 15:47 #19
Ja, i min kommentar: (03/05-2006 22:30:37). Det virker fint i XP  :)