Avatar billede laibach Nybegynder
03. maj 2006 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan linker jeg 4 computere sammen

Jeg arbejder i en klub med 4 computere der kører fint på nettet.
2 kører xp-home og 2 xp-pro.
Jeg aner intet om netværk, hvordan linker jeg dem sammen ?
Kan de finde hinanden over en alm. switch ? Hvad med opsætning ?
de 2 ældre computere er tilgængelige i arbejdsgruppecomputere og de to med xp-pro utilgængelige. Der er ikke nogen settings, hvordan får jeg dem til at finde hinanden. Den 2 utilgængelige kører ellers fint på nettet.
Skal de overhovedet linkes sammen over lan stikket?
Avatar billede jacla Nybegynder
03. maj 2006 - 12:17 #1
Her kan du se step for step.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup

MVH

JAN C
Avatar billede laibach Nybegynder
03. maj 2006 - 22:18 #2
Det skal jeg sgu lige kigge lidt på. Jeg har ødelagt alm. internet på den ene af computerne ved at gå i my network places og set up small office network.
Det skal jeg lige have lavet først.
Når det virker skal du nok få dine 60.
Mvh.
laibach
Avatar billede jacla Nybegynder
04. maj 2006 - 00:16 #3
Det er fint med mig ;-)

Held og lykke med det!
Avatar billede laibach Nybegynder
15. maj 2006 - 11:18 #4
Ok jeg prøver stadig at få det til at funke, men her er dine points!
Avatar billede laibach Nybegynder
15. maj 2006 - 11:20 #5
Øh jeg skriver accepter svar har du fået dine points eller hvad?
Avatar billede laibach Nybegynder
15. maj 2006 - 11:21 #6
ok det kan jeg se du har!
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 12:23 #7
JA mange TAK :)

Mvh

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 12:29 #8
Men hvis det ikke er virker:

Skal du prøve at pinge fra den ene pc til den anden og ping til Routeren fra de Pc'er du ikke kan pinge fra.

Du kan lave en ipconfig /all i dosprompten og se om du har en gateway (routerens IP-Adresse)

mvh

Jan C