Avatar billede nils_mikkelsen Nybegynder
01. maj 2006 - 21:22 Der er 7 kommentarer

Problemer med min router, tror jeg

Jeg har et problem med min nuværende situation for mit internet. For et par måneder siden virkede alt perfekt og der var ingen problemer med min router, at være flere på nettet. og det var kun sjældent at jeg blev smidt af. Indtil en dag hvor der var en del computere i byen der ikke kunne komme på nettet (mine inklusive) eller også var de bare meget langsomme derpå. Alle kom tilbage på nettet efter nogle få dage.. bortset fra mig:(
Jeg kan sagtens være på nettet og det hele hvis jeg går udenom routeren men ikke hvis den er i. derfor besluttetede jeg at købe en ny router (D-Link "DI-524UP") og den virkede til at være løsningen på mine problemer, man kunne være flere på nettet på samme tid osv. det eneste problem jeg har nu er at når jeg spiller poker eller WoW på nettet, så bliver jeg D/C ca. hvert 20ende minut +- 10 min. og det er jo ikke forhold der er til at arbejde under.. når jeg sætter den op bruger jeg "Dynamic IP adress" men har også prøvet med Statisk, hvor jeg også bliver discet efter 20 min, men her siger den dog at der er fejl/DNS og Proxy ikke er sat ordentligt op. Jeg Har en 2GB forbindelse fra TDC. Jeg har også et problem med at få adgang til min Router, selvom jeg giver den de rigtige brugernavn/Pass så giver den ikke adgang.. bliver beskyttelser ikke også genstartet når man nulstiller den?
Avatar billede jacla Nybegynder
01. maj 2006 - 21:28 #1
Prøv at lave en ipconfig /all

Så kan du se om din gateway er ok (Typisk 192.168.1.1)

Hvis du finder din gateway kan du skrive den ind i din explore og konfigurere din router.

MVH

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
01. maj 2006 - 21:31 #2
Ellers prøv at Opdater din netkortsdriver. Reset din router (power off).
Opdater din router firmware.
Avatar billede nils_mikkelsen Nybegynder
01. maj 2006 - 22:00 #3
hvordan er det liiie at jeg opdaterer min netkortsdriver? har fået adgangt til min router.. der er ikke noget nyt firmware til den..

IP:  192.168.0.100

det hedder min gateway også og min DNS
Avatar billede nils_mikkelsen Nybegynder
01. maj 2006 - 22:04 #4
Min Router har heller ikke det der "Gaming-Mode" som jeg tror ville hjælpe en stor del på problemet. ville det hjælpe hvis jeg downloadede en lignende Firmware? til FX en US? ville der så komme "Gaming-Mode" på?
Avatar billede jacla Nybegynder
01. maj 2006 - 22:18 #5
det tør jeg ikke sige ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. maj 2006 - 09:51 #6
-> Det du kalder gaming mode behøver du ikke.
Du skal bare have en fast stabil forbindelse.
Og det gør du ved at finde en god router og netkort.

umiddelbart ville jeg mene at det er routeren der er ustabil udfra hvad du skriver og derfor ville jeg returnere den og købe en bedre f.x Linksys (har selv Linksys wrt54g)
Reset af router: du resetter den på reset knappen bagpå og kan derefter logge på med deault settings med admin som pw/brugernavn.
Avatar billede nils_mikkelsen Nybegynder
02. maj 2006 - 22:18 #7
ok.. mange tak for hjælpen