Avatar billede webname Nybegynder
28. april 2006 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet boost!

Hej eksperter

Jeg har en webserver, og en forlangsom forbindelse... Forefindes der nogle boost programmer, så min hastighed stiger???
Hvis det findes, er det så lovligt???

Mvh Jannik

PS.
Min udbyder på står at jeg ikke kan få hurtiger end 2048/512
Avatar billede 7degreez Praktikant
28. april 2006 - 17:05 #1
kontakt evt. din lokale elforsyning og spør efter om de ruller fiber fordi dig...
Avatar billede webname Nybegynder
28. april 2006 - 17:07 #2
Det har jeg gjort, det gør de desværre ikke!!
Avatar billede 7degreez Praktikant
28. april 2006 - 17:14 #3
hehe... ja så kan det nok ikke gøre hurtigere på eksisterende kobber...

men jo har hørt om nogle boosters, der skulle kunne gøre det, men har aldrig selv prøvet det...

ellers må du jo leje et lille værelse til den, et sted hvor de nu har større båndbredde ;)
Avatar billede webname Nybegynder
28. april 2006 - 17:16 #4
knap så god ide... hehe
512 er bare lidt forlidt, når man har over 10.000 besøg dagligt...
Avatar billede ierikk Nybegynder
28. april 2006 - 17:38 #5
den lokale el forsyning ruller i øjeblikket lysleder ud lige forbi hvor jeg bor
de vil levere bredbånd til nogle slemme priser
billigste pris: opkobling 3000-kr
derefter mindste pris for ADSL pr. mdr 484-kr
det er lidt for meget for en pensionist
Avatar billede nielle Nybegynder
29. april 2006 - 09:57 #6
Det kan sagtens gøres hurtigere på eksisterende kobber – internetudbydrene ser bare ikke det store potentiale i det og derfor tilbyder de ikke hurtigere pakker; En ADSL-forbindelse er primært tænkt til download, og ikke til upload som er det du egentlig har brug for.

Enten bør du spørge din udbyder om de kan levere SDSL, eller også må du ud og finde en anden udbyder. Desværre ser 512kbit/s download ud til at være noget af det højeste man pt. kan få, omend Tele2 ser ud til at have et på 768kbit/s (ikke at det sikkert gør nogen væsentlig forskel):

http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_freeway_priser&t2page=privat_internet_freeway_priser

...eller du bør overveje om du skal have din server hostet et eller andet sted ude i byen.
Avatar billede webname Nybegynder
02. maj 2006 - 14:16 #7
Takker for dem der har brugt tid på at læse mit spørgsmål! Lukker her..