Avatar billede delin Nybegynder
06. maj 2001 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min cd-rom vil ikke køre Autoruns, setups etc.

På det sidste har min cd-romikke ville køre autoruns når cd\'er bliver isat, yderligere når jeg starter en setup kan der gå 20 min. før setuppen starter med at forberede installation, typisk går den helt i stå på 99%. Det er meget frustrerende da mange af mine cd\'er så ikke virker! Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak!

Delin
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 18:34 #1
Lincen er drevet er enten blevet tilstøvet, men jeg er ret sikker på at det er fordi det er for gammelt nu...hvor gammelt er det?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 18:35 #2
Enten kan du købe et nyt drev eller løbe ned i Merlin og spørge efter noget rense middel, så du kan rense læselincen i drevet...det er dog en meget besværlig måde
Avatar billede delin Nybegynder
06. maj 2001 - 18:43 #3
Drevet er ikke særlig gammelt, jeg mener selv at jeg har set at man kan aktivere og deaktivere autorun, det kunne også ha\' noget med setup at gøre.

Den kan sagtens køre audio cd\'er og køre spil der er installeret, som kræver cd\'er.

Men jeg vil prøve det med rensemiddel og se hvordan det funger, andre forslag?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 18:53 #4
Man kan aktivere autorun ved, at putte en cd i cdrom drevet og højreklikke på det..så kommer der en menu frem og der kan du så vælge autorun
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 18:54 #5
programmet tweak kan vidst også klare det, men prøv lige det forslag jeg lige har givet dig
Avatar billede francke Nybegynder
06. maj 2001 - 18:59 #6
Har du været i system/CD/egenskaber/indstillinger/
automatisk besked når CD isættes? Flueben!!!
Avatar billede arabisk? Nybegynder
06. maj 2001 - 19:03 #7
Tror fastpoint har ret. Autorun kan sættes til, som han beskrev og lincen lyder til, at være støvet til eller for defekt!