Avatar billede Slettet bruger
25. april 2006 - 23:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor mig?

Hjælp!

Vi er 4 computere sat til samme router som skulle giver os ip... det har virket fint i ca. et år men nu virker det ikke på min. Alle de andre fungerer korrekt. Mine indstillinger er nøjagtig magen til min lillebror med den forskel at han har et andet netkort og at han har en protokol der hedder AEGIS Protocol (IEEE 802.1x) v2.2.1.0
Det er forskellen og kan ikke begribe hvad jeg kan have gjort galt for at det ikke virker længere!

Hilsen René
/Lothrandir
Avatar billede rebecca Novice
25. april 2006 - 23:15 #1
Du har sikkert tjekket at netkablet sidder ordentligt i begge ender?
Avatar billede rebecca Novice
25. april 2006 - 23:19 #2
Virker det stadig ikke så gå i kontrolpanel / system / Hardware / Enhedshåndteringen / find dit netkort og vælg egenskaber, tjek om der står at der er problemer med enheden
Avatar billede rebecca Novice
25. april 2006 - 23:21 #3
hvis der er problemer med enheden så højreklik på netkortet og vælg fjern, genstart pc'en og se om det virker når netkortet er Installeret igen
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2006 - 23:40 #4
Jeg tror det er noget af det rigtige for under netværkskort er der noget jeg ikke har set før.... Microsoft Tun Miniport-kort #2 og den havde det velkendte udråbstegn men kunne ikke fjerne den for så kom der en fejlmeddelse. Noget med at den kræves til at starte computeren
Avatar billede nyside Nybegynder
25. april 2006 - 23:42 #5
jeg har også været ude for at min ikke virkede
flyttede kablet i router  det hjalp
en anden gang restartede jeg routeren (tog strømmmen fra i 10 sek.)
der efter kørte det hele igen
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2006 - 23:43 #6
og ja jeg har tjekket netkablet... har skiftet begge ender endda... min lillebrors com virker fint i mit stik og min virker ikke i hans så det er afgjort at det er noget på min com den er gal med
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2006 - 23:47 #7
har skiftet dem om flere gange og restartet den endnu flere gange... det plejer nemlig t klare alle problemer
Avatar billede rebecca Novice
26. april 2006 - 01:15 #8
Prøv at fjerne netkortet fra enhedshåndteringen evt. i fejlsikret tilstand hvis du ikke kan på normal vis
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. april 2006 - 05:41 #9
Det kan være et dårligt netkort, har du prøvet at skifte det?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 10:06 #10
Nej der har jeg ikke men det netkort der står til at stå for forbindelsen er: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller og det fungerer fint
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. april 2006 - 10:10 #11
hvordan ved du at det ikke er netkortet der fejler??
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 17:15 #12
Nu virker det.... men ingen ved hvorfor. Eller det vil sige at det virker på min for nu kan min lillebror ikke få net forbindelse. Det hjalp pludseligt at bytte om på noge af stikkene i routeren og vi mistænker at det er den der sidder i nr. 1 der ikke virker. Det sjove er at når der ikke er nogen i 1'eren er der ingen der virker!???!.... weird!
Avatar billede webname Nybegynder
28. april 2006 - 16:51 #13
Kører du med fast ip?? Det syntes jeg klart er en fordel... Det kan pludselig forekomme at routeren ikke vil tildel dig en ip, eller din computer ikke vil hente nogle ip ind..

Tjek din lan ip således: Gå i start, kør/run, skriv cmd der kommer et sort vindue op, der skirver du ipconfig /all

Ved at se den lokale ip, kan du se om det har den "rigtige" ip eller den bare er 0.0.0.0
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 00:07 #14
Husk at lukke spg.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 16:01 #15
Giver pointene til mig selv...