Avatar billede cermitto Nybegynder
25. april 2006 - 10:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjern <br> med ASP

Kan man fjerne et linieskift <br> med ASP?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
25. april 2006 - 10:02 #1
tekst = "Hej med dig<br>"
nytekst = replace(tekst,"<br>"," ")
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2006 - 10:03 #2
linie = "test<br>tester"
linie = replace(linie, "<br>", "")
Avatar billede cermitto Nybegynder
25. april 2006 - 10:11 #3
Det er ikke direkte linieskift i en tekst der skal fjerne, jeg sætter en <br> i starten af mit script, men nogen gange skal det ikke bruges, i forbindelse med noget paging, så skal jeg sidst i scrites kunne fjerne det igen.
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2006 - 10:15 #4
Du kan stadig bruge replace til at fjerne det med, men så skal du bare angive en startposition hvorfra replace skal begynde sin udskiftning, samt det antal forekomster som skal udskiftes, f.eks.:

linie = "0123456789<br>456789<br>456789<br>"
linie = replace(linie, "<br>", "", 29, 1)

såvidt jeg husker
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2006 - 10:18 #5
Du kan naturligvis også vælge at benytte flg.:

linie = left(linie, len(linie) - 4)

hvis altså <br> altid står som det allersidste i strengen. Alternativt kan du lade være med at indsætte det til sidste hvis det ikke skal være der (hvilket umiddelbart virker som den bedste løsning).
Avatar billede cermitto Nybegynder
25. april 2006 - 10:21 #6
Kan du forklare mig den her lidt mere?

linie = "0123456789<br>456789<br>456789<br>"
linie = replace(linie, "<br>", "", 29, 1)
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2006 - 10:28 #7
Ja, det kan jeg da (og flg. link kan anbefales når du koder VBS: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/65e15b2c-99b6-4f82-88e7-8c657489dd34.asp?frame=true).

Replace defineres således:

Replace(expression, find, replacewith[, start[, count[, compare]]])

parametre defineres nogenlunde således:
expression: den streng der skal søges i
find: den delstreng der skal findes og udskiftes
replacewith: den streng der skal indsættes i stedet for oveenstående
start: den position i strengen hvorfra søgningen skal startes
count: det antal udskiftninger der skal foretages
compare: den metode der skal sammenlignes efter

men prøv lige at kigge forbi det link jeg gav dig ovenfor, der er en udførlig beskrivelse af funktionen (og alle de andre funktioner).
Avatar billede cermitto Nybegynder
25. april 2006 - 10:34 #8
Meget fint det vil jeg gøre.
Avatar billede cermitto Nybegynder
25. april 2006 - 10:51 #9
-og points :-)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
25. april 2006 - 10:55 #10
det var vist ikke mig der skulle have point her men softspot - men vis han smider et svar på dit tidligere spørgsmål - http://www.eksperten.dk/spm/703764 så kan du dele point til os begge der ;-)))
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2006 - 11:32 #11
Nej, det er ligemeget, behold bare point :)