Avatar billede koden Novice
25. april 2006 - 09:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router kan jeg udskifte min TDC router med

Jeg har via mit arb. et ADSL abo. som vist hedder professionel.Tror det er med statisk IP...

Hvilken af de tre trådløse routere øverst i dette link passer bedst til mig? De er med modem og det kunne jeg godt tænke mig, da jeg så sparer en del bokse væk.

Desuden findes der en gammel model WAG54G i det blå design.
Den kan vel også bruges???

http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C1&childpagename=DK%2FLayout&cid=1136592136109&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
Avatar billede koden Novice
25. april 2006 - 09:45 #1
Hmm.. har talt med TDC erhverv. De ved sgu' ikke ret meget.

Nå men det ser ud til at jeg har en form for statisk IP og de siger at hvis jeg køber en anden router end deres, så kan de ikke kode den statiske IP ind i.

men det kan jeg vel selv gøre????
Avatar billede mnc Nybegynder
25. april 2006 - 09:49 #2
Så vidt jeg ved skal du bare have en router med PPPoE. Så skulle det spille.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2006 - 09:50 #3
Du kan i prncippet udskifte din TCS router med en hvilken som heldst router du måtte ønske, du skal dog være opmærksom på forskellige ting.

TDC har ikke pligt til at hjælpe dig med at opsætte din egen indkøbte router. De hjalp dog mig uden problemer.

Det er lettest at få hjælp hvis du køber en router de kender og især hvis den er købt i en TDC butik. Jeg købte dog en anden model (Linksys AG041, som i dag findes i en nyere model) og fik fin hjælp til den.

Du skal være opmærksom på at der også sidder et skildefilter (eller staves det skillefilter) og at nogle routere (bl.a. den jeg købte) har dette indbygget.
Avatar billede koden Novice
25. april 2006 - 09:59 #4
Okay Tak ... min ADSL består af (efter tlf. stik)
skillefilter
modem
router

Dem jeg kigger på har vist ikke skillefilter indbygget?
Det kunne være fedt at slippe for det også.

Din model er den trådløs?

I øvrigt undrer det mig at WAG54G gammel model er dyrere end WAG354G som er den nye???
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2006 - 11:07 #5
Nej det er en kabel router med indbygget stateful inspection firewall. Det var på grund af denne firewall jeg købde netop denne model
Avatar billede koden Novice
27. april 2006 - 11:11 #6
hej bufferzone:
taler vi om det samme skille filter?
Jeg har talt med linksys og de ved ikke en dyt, for at sige det lige ud.

Det skillefilter jeg mener er det første efter tlf. stik, hvor din tlf. linje deles i ADSL og den ANALOGE tlf.

Altså ikke en IP tlf.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om Linksys trådløse ADSL routere har det indbygget eller ej.Det er de 3 øverste i linket her foroven.
Avatar billede koden Novice
27. april 2006 - 11:12 #7
Findes der en butik der er eksperter i sådan noget. For så kunne man jo spørge der??
Avatar billede koden Novice
05. maj 2006 - 09:31 #8
Takker