Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 21:08 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Gene 6FTP server eller IIS som FTP.

Lige nu har jeg Gene6 FTP server og generelt er jeg glad for det program, let at finde rundt i og kan stort set alt hvad jeg har brug for, lige bort set fra en ting.

Jeg hoster to domæner og måske snart 3.

I min FTP har jeg oprettet to domæner, men det er kun det ene domæne der kan tilgås, ikke optimalt. Jeg har oprettet det en på port 21 og det andet på 20, men det er kun domænet der bruger port 21 man kan tilgå, hvad er der galt???

Det er derfor jeg spørg. Kan IIS uden problemer bruge til at tilgå flere domæner?
Avatar billede never_mind Nybegynder
24. april 2006 - 21:11 #1
fortsæt med gene6 er meget nemmere med flere domains
Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 21:12 #2
kan du så hjælpe mig med at få det til at virke?
Avatar billede never_mind Nybegynder
24. april 2006 - 21:14 #3
du skal ikke bruge port 20, det bruges også i tilgangen til port 21, benyt istedet for 2121 eller ligenende
Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 21:15 #4
jeg har også prøvet 8021, det virker ikke
Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 21:19 #5
skal dog lige sige jeg kun har prøvet gennem IE, men burde ikke gøre en forskel.
Avatar billede never_mind Nybegynder
24. april 2006 - 21:19 #6
du husker at skrive :8021 efter adressen ikke ?
Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 21:25 #7
jo, men man kan stadig ikke. Man bliver logget på, men får af vide at man ikke har rettigheder, men det ved jeg man har.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. april 2006 - 22:01 #8
Hvorfor bruger du forskellige porte?
Du kan da bare lave forskellige brugere eller domæner.
Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 22:15 #9
hmortensen jeg har to domæner, på det ene domæne har jeg en bruger der hedder admin og på det andet domæne har jeg en bruger der hedder Mille

på domæne2 vil jeg prøve at logge ind med Mille og koden, det kan jeg ikke. Prøver jeg at logge ind på domæne1 med admin så kan jeg godt. Prøver jeg så at logge ind med admin på domæne2 skal kan jeg godt, SELV OM admin er oprettet som bruger under domæne1. DET er for mærkeligt.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. april 2006 - 22:18 #10
Og din DNS er korrekt?
Avatar billede webnoob Nybegynder
24. april 2006 - 22:19 #11
den er 100% som den skal være. men hvad skulle DNS have med ftp at gøre?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. april 2006 - 23:21 #12
Du siger du bruger flere domæner, så det har alt med DNS at gøre...
Avatar billede webnoob Nybegynder
25. april 2006 - 17:51 #13
Det må du så lige forklare mig.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 18:07 #14
Du har domæne1.dk og domæne2.dk der peger på samme maskine?
Avatar billede webnoob Nybegynder
25. april 2006 - 18:22 #15
ja
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 20:58 #16
Så kan du blot lave et domæne i G6 for hver domæne der peger på maskinen.
Avatar billede webnoob Nybegynder
25. april 2006 - 21:01 #17
ikke forstået, skal jeg lave et domæne i G6 hvor hver bruger så skal have rettigheder til forskellige mapper?

Eller kan jeg lave et domæne for hver hjemmeside?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 21:37 #18
Hvis hver domæne har mange brugere, så lav et domæne for hvert domæne, ellers lav et fælles og opret en bruger for hvert domæne med rettigheder til hver deres mappe.
Avatar billede webnoob Nybegynder
25. april 2006 - 21:43 #19
jeg skal bruge et ftp-domæne til hver http-domæne og det er det jeg ikke kan finde ud af.
Avatar billede krohn Praktikant
02. maj 2006 - 02:40 #20
Jeg bruger godt nok Serv-U som FTP bud never mind,og IIS  Der har jeg flg.
I mappen wwwroot har jeg domæne1, domæne2, osv. I min FTp har jeg et domæne "nin_servers_navn" jeg har så flere bruger f.eks domæne1_admin, domæne2_admin,,,,, domæne1_admin har så hjemme mappe i mappen \root\interhub\wwwroot\domæne1, og jeg har så låst bruger i mappen, og givet ham de fornøende retigheder.
Jeg har også mappet en virtuell mappe til \root\Mysql\data\domæne1
Jeg har ca 10 domæner på dette opsæt
Hvis du har en bruger der har f.eks 2 domæner tilføjer man bare mappen for det andet domæne, og så ser han begge domæner..
E
et ftp server domæne, flere bruger, alt på port 21
Avatar billede webnoob Nybegynder
03. maj 2006 - 20:03 #21
hvorfor kan det ikke lade sige gøre at have flere domæner med hver deres brugere, istedet for et domæne med alle brugerne?
Avatar billede krohn Praktikant
03. maj 2006 - 20:08 #22
Det kan det måske også, jeg har aldrig prøvet