Avatar billede apj Nybegynder
24. april 2006 - 12:13 Der er 11 kommentarer

Hvilken teknik kan jeg brug til at linke to computere

..i hver sin ende af huset til adsl? Jeg har overvejet traadloest - er der andre muligheder og hvad er omkostningerne til traadloest?

De to computere staar cirka 40 meter fra hinanden og det vil ikke vaere nemt at traekke ledning hele vejen, men kunne maaske goeres.

Hvilken loesning ville I lave? Den ene computer er en jeg arbejder paa og den anden er familiens faellescomputer.
Avatar billede never_mind Nybegynder
24. april 2006 - 12:17 #1
uden tvivl trådløst, er langt det nemmeste, omkostningerne er et trådløst netkort (evt 2 et til hver computer), men så skal den ene computer være tændt for den anden kan gå på nettet, eller 1 trådløst netkort og en access point eller en router som begge computere så tilsluttes (den ene med kabel, den anden trådløst)
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. april 2006 - 13:44 #2
ville klart foreslå en router med indbygget trådløst net
Avatar billede s_f Nybegynder
24. april 2006 - 16:16 #3
Brug kun trådløst hvis det er absolut nødvendigt! Det er endnu _overhovedet_ slet ikke så stabilt som rigtige kabler!

Hvis du ikke vil bore huller på 1 cd i diameter til dine RJ-45 stik, købt da noget kategori 5 kabel ved en elektricker og sæt stik på selv, giver gode resultater.
Avatar billede s_f Nybegynder
24. april 2006 - 16:17 #4
cd* cm
Avatar billede never_mind Nybegynder
24. april 2006 - 16:18 #5
definer stabilt ? her er der da ingen problemer, selvom det kunen være rart at det var noget hurtigere
Avatar billede s_f Nybegynder
24. april 2006 - 16:49 #6
Så længe du "bare" browser mærker du det nok heller ikke så meget - men spiller du fx. online giver det lag bare du mister en pakke...

Så længe det ikke skal være mobilt og kabler er muligt er de helt klart at foretrække!

Signalet skal jo også sendes 40 meter, det er også en afsted der er til at tage at føle på, sikkert igennem nogle mure osv..
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2006 - 23:25 #7
Her i huset har vi trukket kablerne på loftet og selv sat stik på. Det er simpelt nok. Vi har trukket 2 kabler på hver 30 m. Til tider ville jeg hellere have trådløst men det er nok fordi jeg har bærbar og er vild med frihed.

Der er fordele og ulemper ved begge, for ja trådløst er langsommere, men hvis det ikke bliver brugt helt vilt er der jo ingen grund til at lege gør-det-selv mand for det. og igen på den anden side er kabler nok billigst(hvis du gør det selv, selv).
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 01:48 #8
trådløst er jo kun langsommere når du overfører filer fra den ene com til den anden, med mindre du har 108mbit.. men til net er det fint hurtigt.. har du 11mbit wi-fi skal du jo have over en 11mbit net forbindelse før det sløver dit net
Avatar billede s_f Nybegynder
26. april 2006 - 18:46 #9
Min AP sender med 11 mbit og har 2mbit, alligevel kan jeg godt mærke jeg er på trådløst bare nogle få meter væk fra ap'en, det taber simpelthen pakker sommetider. Hvis muligt, brug altid kabler..
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2007 - 13:40 #10
Hallooooo????
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:26 #11
Hallo, hvad med noget respons??