Avatar billede learning_still Nybegynder
23. april 2006 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne "autorun" fra en USB stick?

Mit problem er, at jeg har en USB stick, som
- når man sætter den i pc'en (med W2000; men også andre)
- starter Internet Explorer
- og dér leder efter en bestemt webside (som i øvrigt ikke findes)

Jeg vil gerne fjerne denne "feature" ved at slette den relevante fil på USB sticken; men jeg kan intet se på den (display hidden files i explorer)

Alternativt kan jeg måske ændre dén side som den leder efter til en som eksisterer.

Hvad gør jeg - nogen gode råd? Det er desværre ikke helt mit kompentanceområde. Tak på forhånd.

- learning_still
Avatar billede the_email Nybegynder
23. april 2006 - 14:52 #1
Du kan hive de filer du skal bruge på USBsticken over på din harddisk. Derefter formattere USBsticken og så lægge filerne tilbage igen.

/TheEmail
Avatar billede learning_still Nybegynder
23. april 2006 - 14:53 #2
Jeg læste lige på http://www.eksperten.dk/spm/648543 at det nok ikke er muligt at gøre noget (hardware "låst"). Men igen, jeg er på dybt vand
23. april 2006 - 20:00 #3
Prøv lige dette trix: Hold Venstre [Shift] tast nede når du isætter USB Sticken ?
Avatar billede the_email Nybegynder
24. april 2006 - 13:55 #4
Har du prøvet mit forslag?
Højreklik på dit device i Denne computer og vælg Formattér

/TheEmail
Avatar billede dennispoulsen Nybegynder
01. maj 2006 - 11:40 #5
Hvis du ønser autoplay slået fra på din SUB disk gør følgenden :
Åbn stifiner HØJRE klik på ikonet for din USB-disk vælg properties/egenskaber
Vælge fanbladet autoplay og slå så alle actioner fra