Avatar billede visto Professor
22. april 2006 - 17:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Coolmenu Javascript menu vises ikke korrekt på 800x600 skærme

Jeg har netop opdaget, at menuen (til venstre) på http://vinsiderne.dk ikke fungerer som den skal, når vinduet er "for lille". Det volder problemer, når sitet ses på 800x600 skærme, eller hvis man på skærme med større skærmopløsninger gør vinduet for lille i forhold til de udfoldede menupunkters størrelse.

Jeg har masser af gange iagttaget, at hvis der ikke er plads til de udfoldede menupunkter nedad, så udfolder menuen sig opad. Derfor intet problem. Men det lader af en eller anden grund til ikke at ske i alle tilfælde. Prøv fx at se hold musen på menupunktet "Årets vine". På 800x600 skærme er menupunktet "2002" skjult, fordi menuen udfolder sig nedad og ikke opad.
Hvis man gør vinduet mindre, forværres problemet: flere menupunkter kan ikke ses.

Findes der en løsning på dette problem? I givet fald hvilken?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
22. april 2006 - 17:54 #1
samme problem har ekspertens menu (Kategorioversigt) desværre også :S
Avatar billede visto Professor
22. april 2006 - 17:59 #2
Ja, minsandten. Her kan jeg selv på en 1024x768 skærm ikke se der i Kategorioversigt -> Programmering ligger under Visual Basic. Men her vil der til gengæld heller ikke være plads, hvis menuen folder sig ud opad. Det er der på mit site.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. april 2006 - 18:55 #3
Hos dig kan du da bare lave "blokkene" i din venstre menu mindre i højden.
Det er et generelt problem man altid skal huske ved webdesign, der sidder stadig mange med 800x600 i opløsning.
Avatar billede visto Professor
24. april 2006 - 22:09 #4
Ja teknisk set kunne jeg bare lave "blokkene" mindre, men der er altså også de visuelle proportioner at tage hensyn til, og jeg synes de er ganske harmoniske nu.

Iøvrigt har jeg taget vidtgående hensyn til brugere med 800x600 skærme, idet de kommer ind på http://vinsiderne.dk/index_800.htm mens fx brugere med 1024x768 skærme automatisk lander på http://vinsiderne.dk/index_1024.htm

Er der ikke nogle parametre i menuen der kan justeres for at afhjælpe problemet?
Avatar billede visto Professor
01. maj 2006 - 21:36 #5
Takker for input, men problemet blev ikke løst.
Lukker hermed.