Avatar billede ninaann Nybegynder
21. april 2006 - 20:18 Der er 8 kommentarer

Forbindelse via switch?

Hej,

Jeg ønsker at benytte mit internet af 2 pc'er, og har derfor anskaffet en switch D-link 10/100 Fast Ethernet m. 5 porte.
Jeg har hidtil haft god forbindelse gennem mit cable modem, men når jeg nu indsætter switchen mellem cable modem'et og pc'en kan jeg ikke få forbindelse. (jeg betaler for 2 ip-adresser ved tdc, så det er ikke problemet)

Puhh har prøvet meget, så håber der er én, der kan komme med et guldkorn...?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. april 2006 - 22:02 #1
Kabelmodemmet skal tilsluttes stik 1, de 2 pcer efterfølgende så skulle det gerne virke.
Avatar billede ninaann Nybegynder
22. april 2006 - 08:50 #2
Det har jeg desværre prøvet.... jeg tror det er noget der skal sættes op i pc'ens internetindstillinger, men ved ikke hvad jeg skal prøve at ændre på... når den allerede henter ip-adresse automatisk m.v.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. april 2006 - 09:10 #3
Har du også prøvet at reparere forbindelsen inde i netværksindstillinger?
er det begge pcer der ikke kan komme på?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. april 2006 - 09:17 #4
Og er der lys i switchen når du sætter strømledningen til?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. april 2006 - 16:43 #5
Grunden er vel af dit kabelmodem ikke har en dhcp-server i sig, og derfor ikke tildeler dig ip'er automatisk?

Vil enbefale dig at købe en router også..
Avatar billede ninaann Nybegynder
22. april 2006 - 19:37 #6
Jeg har prøvet med reparer, men der kan slet ikke blive forbindelse så længe jeg kører gennem switch'en... kun udenom. Ja, og der er lys i ;-)

ttopholm... jeg aner ikke helt hvad du snakker om med dhcp, men prøver lige at få fat på tcd, og så lige høre der... for jeg synes godt nok snart jeg selv har prøvet alverden... ellers må det være min switch, men det lyder også mærkeligt, for den er helt ny...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. april 2006 - 19:46 #7
Ved ikke hvor meget du har givet for den switch, men jeg ville få den ombyttet til en god router fx Zyxel, der er også en extra firewall indbygget.
Prøv i første omgang TDC de er vældig flinke til at hjælpe.
Avatar billede morhan Novice
22. april 2006 - 19:52 #8
Er det en switch med uplink port, hvor du har kabel både i uplink og første port?