Avatar billede rhinokort Nybegynder
20. april 2006 - 23:34 Der er 9 kommentarer

Hvordan samler man computeren rigtig?

Hejsa...

Jeg håber i kan hjælpe mig min kammerat har sat en brænder i for mig du har jeg et cd-rom drev en dvd drev og brænderen første gang vi startede den efter han havde sat den i virkedede det godt nok men nu skriver computeren hver gang jeg starter den: please insert symstem disk.... og vil ikke gå videre men hvis jeg slukker computeren og starter igen vil den godt og sådan gør den hver gang... rimelig træls :( hvad skal jeg gøre?

På forhånd mange mange tak...
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 23:41 #1
er den sat ordenligt til? får den strøm nok?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2006 - 23:43 #2
Denne kategori er forbeholdt fejl ved selve "eksperten.dk", og ikke andre fejl.

Flyt dit spm til følgende kategori (vælg dig operativ system/Windows version):

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/

Flyt af spørgsmål:
1) Læg et svar (f.eks. "Flytter spørgsmålet")
2) Marker dit svar i boksen til venstre
3) Kontroller om dit svar er markeret
4) Husk at kontrollere om dit svar er markeret
5) Hvis dit svar er markeret, klik på Accepter-knappen.
6) Kontroller om dit svar er accepteret
7) Husk at kontrollere om dit svar er accepteret
8) Hvis dit svar er accepteret, forsæt til punkt 9, ellers fortsæt fra punkt 2 igen
9) Hvis alt er iorden, opret samme spørgsmål i den rette kategori. Læg evt et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

/theSurfer
Avatar billede fromsej Praktikant
21. april 2006 - 00:18 #3
Sidder der en CD i drevet?
Det kan være fejlen.
Avatar billede gratis Nybegynder
22. april 2006 - 01:03 #4
prøv det her:

| Start |  Kør | skriv,  msconfig  , tryk enter , vælg faneblad: BOOT.INI og klik på"'Kontroller alle startstier". Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede rhinokort Nybegynder
25. april 2006 - 08:54 #5
Der sidder ikke en cd i drevet.. og den skriver alt tilsyndenladende i orden efter at havde skrevet msconfig.

I starten når jeg tænder skriver den: disk boot failure, please insert symstem disk
Avatar billede fromsej Praktikant
25. april 2006 - 18:41 #6
Tjek bootrækkefølgen i BIOS, sæt First boot device til harddisk.
Avatar billede rhinokort Nybegynder
27. april 2006 - 16:28 #7
Okay hvordan gør man det?? jeg er ikke så klog på computer :(
Avatar billede fromsej Praktikant
27. april 2006 - 16:32 #8
Du skal ind i BIOS, tryk på <Del> eller <F2> under opstarten.
(Det kan være en anden tast)
Når du er i BIOS, skal du finde noget med Boot, det er her du skal ændre det.
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:10 #9
?????????