Avatar billede petersol Nybegynder
20. april 2006 - 21:53 Der er 3 kommentarer

Opstart af pc

Jeg kan ikke komme videre efter at have opstartet min pc.
Jeg kommer kun til "Fujitsu Siemens" billedet i opstarten, altså inden windows skulle starte. Der er her ingen mulighed for at påvirke pc'en via mit tastatur eller mus...det er jo en rimelig ny Fujitsu-Siemens PC, så hvad kan der være galt ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. april 2006 - 21:54 #1
Tryk F8 under opstart, og vælg sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede combo Nybegynder
21. april 2006 - 10:35 #2
Før du starter computeren så chek lige om alle stik sidder korrekt.
Stadig problemer, så gør følgende:

Hvis den er under 2 år så brug din reklamationsret.
Husk at hvis der er software fejl hænger du som regel selv på den, men når du slet ikke kan bruge mus eller tastatur så lyder det som en hardwarefejl.

Hvis den er over 2 år. Skriv lidt mere om dine problemer, kan du komme ind  i bios, lyser hardisk lampen, siger den mærkelige lyde, lyser tastaturet ved opstart osv...
Avatar billede enriko Nybegynder
24. april 2006 - 00:35 #3
jeg har været udsat for at en ny dell pc ikke kunne starte op helt , den frøs lige efter opstart og man  kunne slet ikke få den til virke via tastatur mus osv.

Vi fandt fejlen på netværkskablet , vi ved ikke hvorfor den fik den til stoppe  men efter vi fjernede den så virkede den .

tag alle din ledninger af. sæt strøm stik, mus tastur og skærm og prøv så se om du kan starte den op.