Avatar billede babysus85 Nybegynder
20. april 2006 - 20:16 Der er 8 kommentarer

Er min side langsom?

Jeg synes som sagt, at der går alt for lang tid, før alt på min side er hentet frem. Men før jeg gør noget ved det, kunne det være super lækkert med nogle godt råd fra jer eksperter, for jeg er ikke helt sikker på hvad problemet/problemerne er.

Min sider ligger her: BabySus85.frac.dk

Er mine billeder for store?
forkert format? hvad skal jeg evt. skifte til?
skal de interlaces?
(der er noget med at det kun er png der kan det?)

Eller er det frac's server der er for langsom?
Eller er det simpelthen bare min forbindelse/computer, der er forlangsom?

Jeg håber I har nogle gode forslag til mig.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. april 2006 - 20:19 #1
Det tager mindre end 1 sekund for mig at indlæse hele siden, inklusiv billeder. Med mindre du lige har ramt frac på et skidt tidspunkt, er det nok din forbindelse eller computer der er problemet.
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
20. april 2006 - 20:27 #2
hej det samme her så efetr min computer er din side ikke for
langsom så det kan være din forbindlse eller eller der har været et stort pres ved din udbyder på det tidspunkt
mhv
torben
Avatar billede mjl Nybegynder
20. april 2006 - 20:41 #3
Den brager afsted ... no problems !
20. april 2006 - 21:37 #4
http://www.babysus85.frac.dk/index.htm
Nydeligt - uden extra animationslir ...

(Man ka' altid bruge [Ctrl][F5] i IE for at måle/føle hastigheden uanset "midlertidige Internetfiler"'s indstilning...)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. april 2006 - 02:00 #5
For bredbåndsbrugere er den helt ok. men du spilder noget webtid med de biller, og så folk der kikker via telefonmodem fån lidt ventetid.
og et billede som http://babysus85.frac.dk/layout/sus5.jpg (127.39 KB) kunne komprimeres ned til ca 12 KB, dvs en tiendedel, uden at der kom en synlig forskel.

Du må nesten have photoshop sådan som du leger med billederne. kompressionsgraden sættes i et lille vindue med attributter for .jpeg (såhudt jeg visker). Leg med det og klem til du lige netop selv kan se forskel.
Avatar billede madx Nybegynder
21. april 2006 - 08:46 #6
din hjemmeside vejer ca. 90 kb. - det er ok ift. at vi nu er nede under 20 %, der anvender et 56 k modem

jeg er helt enig i jakoba's betragtning om at du skal være kritisk mht. hvor tunge dine grafikker er - ikke mindst ift. at levere et godt håndværk

din forside kan formentlig komme ned i nælrheden af 50 - 60 kb - og hermed gør du de sidste 20 % modem-brugere glade og dig selv :-) for så mister du ikke dem pga. et langsomt site

iøvrigt var min loadtid under 1 sek.
Avatar billede babysus85 Nybegynder
29. juli 2007 - 01:04 #7
Madx -> Smid et svar hvis du er interesseret
Avatar billede mjl Nybegynder
29. juli 2007 - 14:33 #8
He he