Avatar billede boxer Nybegynder
20. april 2006 - 12:07 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Reklamebanneret konflikter med browseren

Hej

Jeg har bemærket at reklamebanneret tager ret mange CPU ressourcer.
Det gælder både Firefox og IE. Jeg har oplevet et par gange at det fik FF til at crashe - måske fordi jeg havde en del E vinduer åbne på det tidspunkt.

Den eneste løsning jeg har fundet på det problem er at  bruge adblock og adblock updater extensioenerne til FF.

Spørgsmålet er om jeg er den eneste det har disse problemer?

MvH
anonym
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. april 2006 - 12:43 #1
Har du samme problem med andre sider der kører flere flashkomponenter på én gang? Flash kræver generelt meget lidt resourcer for at køre så det lyder lidt underligt. Prøv at loade denne side nogle gange og se om den giver samme udslag:

http://nhlogic.aspdotnet.dk/cownter.aspx

Prøv eventuelt også med en anden side der har større flashanimationer kørende. Hvert enkelt af de bannere jeg har lavet på cownter siden fylder kun ca 80kb
Avatar billede boxer Nybegynder
20. april 2006 - 14:21 #2
Nej, jeg havde 3 vinduer åbne med dit link. Det gav kun et kortvarigt udslag.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. april 2006 - 16:35 #3
hmm det kunne godt tyde på at den "algoritme" E bruger til at rotere er ret tung?! Jeg ved ikke hvad det ellers kan være.. Du er da pro medlem ikke? Jeg mener man kan slå rekvalmerne helt fra :D
Avatar billede boxer Nybegynder
20. april 2006 - 18:54 #4
Jo, jeg er pro.Men jeg kan ikke slå Topbanner rekvalmen fra :o)

Har du ingen udslag når du går ind på spørgsmålsoversigten?
Avatar billede c-holst Novice
20. april 2006 - 22:41 #5
samme problem her. flere vinduer åbne, så går det galt
Avatar billede boxer Nybegynder
20. april 2006 - 22:51 #6
Sådan har det da ikke altid været?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2006 - 09:23 #7
Nææ men E kører heller ikke optimalt for tiden :) Mange gange kan jeg ikke se alle indlæg i de spms hvor jeg deltager.. Det er for underligt for jeg kan godt se dem når jeg ikke er logget ind! Det kan være de retter det i opdateringen den 19/12 :D
Avatar billede c-holst Novice
21. april 2006 - 09:43 #8
2007...

tror måske det kører lidt bedre her til morgen:-)

har i hvert ikke problemer med at høvle rundt mellem 3 vinduer med E
Avatar billede boxer Nybegynder
21. april 2006 - 09:58 #9
c-holst tror altid på det bedste ;o)

innercity -> Det problem har jeg aldrig hørt om - det lyder belastende.

anyway - mit problem blev som sagt løst ved at bruge FF og adblock + adblock update extensions.

Det har faktisk altid irriteret mig at div. reklamer bruger ressourcer på min PC. Det ser ud til at være slut nu.

Tak for inputs begge 2. Rart at vide at jeg ikke er den eneste med problemer - man fristes jo til at tro at man har drukket for meget hostesaft :o)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. april 2006 - 10:20 #10
hehe
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:14 #11
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. juli 2006 - 11:24 #12
Hey Holst. Anonym som brugeren hedder nu, var boxer førhen, men han er desværre blevet deaktiveret.

Vh
Avatar billede c-holst Novice
11. juli 2006 - 12:56 #13
tak for det, har ikke lige fulgt så meget med i hvem der har hedet hvad, hvornår og hvorfor, men der burde vist snart udgives et leksika om det*G*
Avatar billede boxer Nybegynder
06. februar 2007 - 15:38 #14
Hej med Jer
Jamen vi lukker da bare efter os. Håber det er okay at jeg napper ½delen af pointene selv ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. februar 2007 - 15:38 #15
Hovsa - rusten, det er jeg sq.