Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 10:43 Der er 14 kommentarer

Problem med lokale filer og subversion

Hej,

Jeg har fundet ud af at Dreamweaver har drillet mig en del uden jeg har var klar over det. Lad mig forklare:

Når jeg åbner en fil på mit FTP site, laver diverse ændringer i den, og gemmer den igen, så virker det fint (for den fil jeg har haft fat i), men så kan dreamweaver (helt uden advarsel) finde på at overskrive en anden fil på min server med en gammel version som den har fundet lokalt. Den anden fil der bliver overskrevet er ikke nødvendigvis en fil jeg har lavet ændringer i i MEGET lang tid.

Så mit spørgsmål er:
Kan man ikke sætte dreamweaver op til ALDRIG at gemme filer lokal?

Eller hvad bør man gøre i denne situation?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 11:47 #1
Prøv at tjekke i site definition om der under remote info er flue ben i Automatically upload files to server on save!
Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 11:55 #2
Nu er det ikke "Site" jeg benytter, men derimod "FTP", så jeg kan ikke se det du omtaler under "Manage Sites". Hvis det ikke var det du mente, må du meget gerne uddybe.

på forhånd tak.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 12:02 #3
Selv om du bruger FTP så er den med under remote info! Site>Manage sites>Vælg din site og derefter edit>remote info
Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 12:07 #4
hmm ikke i version 8.0.1 åbenbart. Når jeg trykker edit på mit site får jeg en side med følgende punkter:
name
access type
FTP host
Host Dir
Login
Password
Use Passive FTP
Use firewall
Use Secure FTP (SFTP)
URL Prefix

og så er det følgende knapper:
Test
Firewall Settings
Server Compatibility

Og jeg kan ikke finde det du omtaler nogen af stederne.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 12:47 #5
Har du valgt advanced fanen?
Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 12:49 #6
der er ingen faneblade i Manage Sites -> Edit
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 12:55 #7
Det forstår jeg ikke???? Jeg bruger også 8.0.  Under Firewall Settings og
Server Compatibility har jeg en streg og derunder tre ruder til flueben hvor den ene er Automatically upload files to server on save - hmmmmm!
Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 13:00 #8
http://www.startout.dk/dream.jpg

sådan ser den ud hos mig.. er det samme sted vi kigger?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 13:08 #9
Hmmm min ser sådanne ud:
http://www.teaterprops.dk/dream.jpg
Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 13:11 #10
ja, den kan jeg også få frem, hvis jeg laver et "Site" og ikke et "FTP"
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 13:22 #11
ahhh jeg har aldrig arbejdet med FTP da jeg køre lokalt til min webserver! Så er jeg blank :-(
Avatar billede madsmm Nybegynder
20. april 2006 - 13:24 #12
:) hehe.. men ellers tak for hjælpen, jeg har sat hak i alt hvad der findes af checkboxe, så må jeg se om det hjælper.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. april 2006 - 13:30 #13
:-) Velbekom
Avatar billede madsmm Nybegynder
19. september 2006 - 14:37 #14
det virker fortsat ikke en skid. Det er da utroligt at et program der koster så meget som DW gør ikke kan sættes op til IKKE at hente filer ned lokalt og kun arbejde med dem over FTP