Avatar billede jbv Nybegynder
20. april 2006 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Apache vil ikke starte

Jeg har lige installeret Apache 2.0 på min maskine. Når jeg forsøger at starte den siger den:
Tjenesten Apache på lokal  computer kunne ikke startes.
Fejl 1067:Processen sluttet uventet.

Jeg kører Windows XP Home Edition.

Er det rigtigt at jeg ikke kan få IIS til at køre på min maskine.
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 10:01 #1
Avatar billede jbv Nybegynder
20. april 2006 - 10:20 #3
Det ser ud til ikke at være en usikker sag at få IIS til at køre på min maskine.
I første omgang vil jeg få Apache til at køre. Så må jeg se på det andet  senere.
Avatar billede showsource Seniormester
20. april 2006 - 10:26 #4
Avatar billede jbv Nybegynder
20. april 2006 - 11:29 #5
God henvisning. Jeg er i fuld gang med at f[ Apache til at kore.
Tak
Avatar billede jbv Nybegynder
21. april 2006 - 08:25 #6
Je¨g har desværre ikke fået den til at køre(Starte) endnu. Jeg kan pinge localhost. Men når jeg forsøger at starte Apache efterspørger Servername directive. Har prøvet at skrive "localhost", "127.0.0.1" ,"http://127.0.0.1" osv også i httpd.conf filen.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. april 2006 - 08:33 #7
prøve denne her vejledning den virker fint http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
Avatar billede levithan Nybegynder
21. april 2006 - 08:33 #8
du skal måske afinstalere apache og geninstallere den inden du følger vejlenningen
Avatar billede jbv Nybegynder
26. april 2006 - 10:12 #9
Nu kører Apache. Jeg er ved at oprette hjemmeside på mit webhotel. Jeg har flyttet b-one's default side, men den vil ikke vise min  lille test-html side:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Jeg er nybegynder på WEB- hvad skal den hedde, hvis den skal vises som min hj side på nettet?