Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 09:55 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Formular lignende skema

Jeg skal lave et skema til en hjemmeside hvor det er muligt
at folk kan skrive i nogle felter der er delt op med dato emne,sted osv.
og så skal man kunne trykke på send til kalender,hvorefter det skal komme til mig på mail!
Jeg bruger FP 2003 og har forsøgt Formular
men kan ikke få det til at virke,hjemmesiden ligger hos
B-one.
(jeg kan sætte koder ind)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 11:00 #1
se her hvordan du laver formular felterne
http://hjemmeside-ting.magiske-michael.dk/lav_formular/felter.htm

derudover skal du lige inden dit første felt indsætte dette script (dette åbner formularen.
(husk at ændre "din@e-mailadresse" til den der skal sendes til det skal sikkert være en mail adresse hosted ved b-one)

ændre også "http://www.dit-domæne.dk/nyside.html" til den side brugeren skal sendes til efter de har trykket på send.

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">

efter send knappen på din hjemmeside sætter du denne kode for at lukke formularen
</FORM>
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 11:01 #2
ups så lige i første linie skal der stå du også ændre dit-domæne til din adresse "http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl"
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 13:43 #3
Hej michaeltryl:
Jeg har forsøgt at lave det som du skriver
men kan på nuværende ikke få det til at virke
(det er ikke på hjemmesiden lige nu)
Men Jeg kan godt kalde formularen frem med alle de tekster jeg har lavet,
men den sender ikke til MIN mailadresse (ved ikke hvor den farer hen)
og den går heller ikke tilbage til Hjemmesiden igen
Jeg arbejder videre senere på ugen for at se om ikke jeg kan få den til at virke
Må jeg evt. maile opsætningen til dig ?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 17:00 #4
ellers læg det ud på en prøve side som du ikke linker til og læg linket her så skal jeg prøve at kigge på det.
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 20:15 #5
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 21:33 #6
har du en mail som er hosted ved b-one, da jeg ikke regner med at
webidestrup@mail.dk
er en du har oprettet hos dem
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 21:36 #7
nej vi har ikke oprettet mail hos b-one
den kan måske ikke bruges vores faste mail adresse
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 21:38 #8
når du har den gør du følgende
indsæt den mail som tilhøre domænet idestrup istedet for webidestrup@mail.dk

derefter gør du sådan

det første af koden på din side ser sådan ud nu
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>formular</title>
</head>

<body>
<Form>
<FORM method="post" action="http://www.idestrup.info/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="webidestrup@mail.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Til I.O.G.kalender">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.idestrup.info/">
<p>&nbsp;</p>
<table border="1" width="89%" id="table1" style="border-width: 0px">
    <tr>

fjern det første <form> som forekommer så det kommer til at se sådan ud

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>formular</title>
</head>

<body>
<Form>
<FORM method="post" action="http://www.idestrup.info/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="webidestrup@mail.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Til I.O.G.kalender">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.idestrup.info/">
<p>&nbsp;</p>
<table border="1" width="89%" id="table1" style="border-width: 0px">
    <tr>

så skulle det virke ellers bare skriv her igen
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 21:39 #9
nej du skal bruge en som er oprettet ved b-one ellers dur det ikke
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 21:47 #10
Jeg ved ikke lige hvordan man gør men jeg sidder og læser papirene
der er mail med men jeg skal hen og finde ude af og sætte den til
hvis det lykkedes hvordan får jeg så videresendt til vores mailadresse
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 21:52 #11
læs her for at oprette mail adressen
gå ind på www.b-one.net
klik på support øverst på siden
klik på det første link under mail

så vidt jeg kan se kan du når du opretter mailen, vælge om du vil vidresende til en anden mail.

ellers kan du hente dem ind i outlook eller det mail program du bruger ligesom du gør med den anden mail adresse
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 21:57 #12
jeg sidder og er lidt i tvivl, men kunne forestille mig at det er bedst at hente dem ind i et mailprogram, da jeg ikke tror de bliver slettet fra serveren, når de vidresendes.
det vil sige at hvis en mail bliver vidresendt til jeres mail, vil den stadig ligge til rådighed hos b-one og fylder indtil i sletter den.
det betyder så at hvis i ikke henter/sletter dem fra b-one vil i ikke modtage flere mails når i har brugt de 7mb i har til rådighed på jeres mail fra b-one.
dette undgår i ved at hente dem ind i jeres mailprogram ligesom i gør med den anden mailadresse i bruger.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 22:02 #13
b-one har lavet en guide til hvordan du opsætter outlook til en b-one mail.
gå igen ind i support.
under mail tryker du på "Hvordan opsætter jeg en mailkonto i f.eks. Outlook?".
til slut i den teks der nu kommer frem klikker du på "klik her for guide"
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 22:04 #14
nu har jeg oprettet mail hos b-one
og har fundet ud af hvordan jeg sætter min egen outlook op
så må vi se om det virker
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 22:05 #15
du er hurtigere end jeg
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 22:20 #16
nu kører mailen og min outlook henter den fint
men jeg får 2 stk af hver det skal jeg have løst
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 22:25 #17
hej igen
når jeg ser på hvad du har rettet, kan jeg ikke se om du har fjernet første <form>
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 22:54 #18
ups min fejl det skal se sådan ud (husk at rette mailen)

<body>
<FORM method="post" action="http://www.idestrup.info/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="webidestrup@mail.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Til I.O.G.kalender">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.idestrup.info/">
<p>&nbsp;</p>
<table border="1" width="89%" id="table1" style="border-width: 0px">
    <tr>
Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2006 - 22:55 #19
ved ikke hvorfor du får to af hver, måske det virker når den ekstra <form> kode er fjernet.
prøv det ellers må vi kigge på det igen.
skriv hvis det fortsætter så kigger jeg på det imorgen formiddag
Avatar billede nyside Nybegynder
19. april 2006 - 23:02 #20
takker!!! nu virker det (dog kommer der 2 mail til mig)
men jeg har sat b-one til at vidersende  og det prøver jeg at ændre
i morgen
Er det muligt at lave sådan at man skal udfylde alle felter
inden at man kan sende ??? sådan med et rødt * el. lign
Du må også gerne lægge et svar for din store hjælp
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 08:38 #21
ja det kan være derfor du får 2 af hver.

her står der noge om hvordan du validere felterne sådan de skal udfyldes får der trykkes send.

har du problemer med det skriver du bare her så skal jeg hjælpe med at sætte det op.
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 08:42 #22
Jo mailen har jeg fået ændret så der kun kommer 1 stk.
er det denne jeg skal bruge =Valider felter
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 08:44 #23
nej i menuen i toppen finder du en menu hvr du kan trykke på flere felter og det er den du skal bruge
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 12:31 #24
der må jeg indrømme at det kan jeg ikke finde ud af
så god er jeg heller ikke
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 17:28 #25
okay er den nye formular som virker stadig på denne adresse
http://www.idestrup.info/formular.htm
så skal jeg lave det for dig.

skal alle felter udfyldes inden den skal sendes og skal jeg sætte en kode på sådan at det skal være en rigtig email adresse som skal skrives før den kan sendes
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 18:05 #26
hej Igen

Ja den ligger stadig, der fordi jeg bruger den og den virker fint
selv om mail's er en halv til hel time undervejs
må jeg give dig et call på mob ??
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 18:14 #27
jeg vil helst ikke have mit mobil nr. til at ligge herinde, da jeg engang før har oplevet misbrug.
derfor vil jeg helst hvis vi kan ordne det her
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 18:23 #28
det er helt iorden !! med mob nr. (men jeg kender det fra anden side)

Ja alle felterne skal være udfyldt inden man kan sende, hvordan mener du med emails, mener du at det skal være en der er ibrug fra afsender el. ??
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 18:37 #29
man kan i det felt du har sidst i formularen hvor folk skal skrive en email adresse gøre sådan at det skal være en gyldig email adresse altså der tjekkes for at der er et @ osv. det betyder at der skal skrives en email adresse i feltet og man kan ikke bare skrive hej eller andet.
den tjekker dog ikke om email adressen findes, men der er større chance for at folk får skrevet en rigtig
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 18:41 #30
Jamen så er det lige sådan det må være
Super at du vil hjælpe
Nu er jeg grov !! MEN kan lave det sådan at der i felterne står
Kontaktperson markeret blå og så når man skriver forsvinder det ??
det er kun et spørgsmål og ikke nødvendigt
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 18:43 #31
hov
er det muligt at du sender det på hjemmesidens mail (Koderne)
ellers kan alle jo gå ind og se vores mailadresse hvis du lægger dem her
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 18:47 #32
ja det kan jeg jeg sender den til den mail som formularene også sendes til.
skriver her når det er sendt. jeg kigger på det indenfor en time vil jeg tro
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 19:03 #33
du skal næsten have flere point
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2006 - 19:19 #34
så er det lavet og sendt.
jeg har sendt et par test fra formularen, den første stod der ikke noget i og den anden er ret tydlig at den er fra mig der står bare test osv.

jeg behøves ikke at have flere point
Avatar billede nyside Nybegynder
20. april 2006 - 19:48 #35
Har lagt den ud
DET ER PERFEKT
Mange Tak