Avatar billede mrdj Nybegynder
18. april 2006 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autotekster - gem automatisk i anden skabelon

Hejsa Eksperter

Har brug for et råd til løsning af et evigt tilbagevendende problem

Jeg har en flok maskiner som har en stak skabeloner liggende i C:\Skabelon - disse skabeloner bliver ved logon evt opdateret med nye versioner fra S:\ - problemet består så i at hvis jeg skal ind og opdatere EEN af grundskabelonerne i f.eks S:\Start - så bliver ændringen jo naturligvis kopieret ned i C:\Skabelon\Start - dette er jo naturligvis også helt efter bogen. Mit store problem består så i at næsten alle brugerne bruger Autotekster og disse forsvinder hver gang normal.dot bliver ændret. Og så er jeg rigtig godt upopulær.

Er der en smart måde at gøre det på så autotekster evt. bliver gemt automatisk i en anden fil på C-drevet som jeg så IKKE har liggende på S-drevet og derved ikke kan blive opdateret.

Måden at oprette autotekster på, må helst ikke blive meget anderledes end den er som standard i Word (vaner)

Kunne man evt. lave en makro med mulighed for indtastning af autotekster i en formular, som så også viser de autotekster der måtte ligge i forvejen og så gemmer makroen automatisk de autotekster i C:\Skabelon\Start\Autotekster.dot

og i så fald denne løsning virker, hvordan måtte kode samt formular være ?
Avatar billede mrdj Nybegynder
18. april 2006 - 10:20 #1
og til de autotekster man måtte ligge ind i formularen naturligvis også give "genvejen" til så Word skriver hele teksten
Avatar billede rvm Nybegynder
18. april 2006 - 11:30 #2
Hvorfor ændrer du normal.dot hele tiden? Normal.dot er jo brugernes og den må du ikke ændre i.
Avatar billede mrdj Nybegynder
18. april 2006 - 11:38 #3
Jeps ved jeg godt, men der er noget systemteknisk der gør at denne fil engang imellem skal ændres (kræver dokumenthåndteringsprogrammet)
Avatar billede rvm Nybegynder
18. april 2006 - 12:16 #4
De dokumenthåndterinssystemer - de må tage sig sammen...
Avatar billede rvm Nybegynder
18. april 2006 - 12:23 #5
Hvad med alle de andre brugerinstillinger som brugerne foretager...

Nå - men her er en metode:

Opret en skabelon, der placeres i Word opstartsbibliotek på hver computer, så den bliver åbnet sammen med Normal.dot, når Word åbnes. Denne skabelon er nu brugerens....

Når der skal indsættes autotekster i den nye skabelon:
1. Marker den tekst der skal være i autoteksten
2. Vælg Indsæt Autotekst/Autotekst...
3. Neders i dialogboksen er der et punkt der hedder "søg i" og der skiftes skabelonen til den nye skabelon
4. Navngiv autoteksten
5. Tryk OK

Så skulle det virke :-)
Avatar billede mrdj Nybegynder
24. maj 2006 - 21:15 #6
Takker for hjælpen. Prøver den måde