Avatar billede clausj Nybegynder
17. april 2006 - 11:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme ind i Bios.Der fremkommer en blå skærm

HAr en Hc Compaq

Når jeg starter den op så fremkommer der en blå skærm, hvorfor jeg ikke kan komme videre. Den nægter at gå videre med windows og som sagt kan jeg hellerikke komme ind i BIOS. Ej heller fra fejlsikret tilstand

mvh

Claus
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 11:39 #1
BIOS er FØR den prøver at loade styresystemet (BIOS er det aller første der afvikles på computeren)
Avatar billede clausj Nybegynder
17. april 2006 - 11:41 #2
men hvad gør jeg så?  Bios vil ikke komme frem kune den blå skærm
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 11:43 #3
lige efter du genstarter den skal du trykke på (normalt) delete, F2 eller lignende, hvis du skriver det præcise model nummer kan man finde dig en manual til den
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2006 - 11:47 #4
Tror du vil få bedre/mere hjælp, hvis du lukker her, og opretter i den korrekte kategori :)

(Dit problem har intet med en internetopkobling at gøre)
Avatar billede clausj Nybegynder
17. april 2006 - 11:47 #5
det virker desværre ikke, den springer over på den blå skærm og afbryder windows

c.j
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 11:50 #6
det er FØR den loader windows, begynder den først at loade windows er det for sent
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2006 - 11:51 #7
Du har vel ikke et tastatur hvor F1 - F12 tasterne først virker når F Lock tasten er aktiveret?
Avatar billede clausj Nybegynder
17. april 2006 - 11:54 #8
nej nej, og den kommer også ind hvor jeg kan vælge mellem fejlsikret tilstand og normaol. Men derefter går den i kage..

c.
j
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 11:55 #9
det har intet med bios at gøre, der er din boot menu du snakker om
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2006 - 11:55 #10
Har du et USB tastatur?
Avatar billede clausj Nybegynder
17. april 2006 - 18:33 #11
Ingen usb-tatstatur... nej

c.j.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:51 #12
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede clausj Nybegynder
16. maj 2006 - 18:05 #13
>Nej, undskyld, jeg er desværre kommet lidt væk fra det igen...  Har købt en anden maskine...    du kender det sikkert  nyt udstyr = a lot of fun.....

men smid gerne et svar i stedet for kommentar, der er 60 point for din indsats.

mvh

c.j.
Avatar billede clausj Nybegynder
04. juli 2006 - 16:30 #14
ok