Avatar billede mpj_86 Nybegynder
16. april 2006 - 17:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilføje til søgemaskiner?

Hej

Jeg fandt engang et dansk link hvor man nemt kunne tilføje sin hjemmeside til flere søgemaskiner på en gang.

Nogen der kender den, eller ligenede side?
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 17:36 #1
Det er ikke nødvendigvis en fordel, at tilføje sin hjemmeside til flest mulige søgemaskiner. Det væsentlige er at blive tilføjet de rette søgemaskiner (Google m.fl.). Altså, kvalitet frem for kvantitet.

Hvis du gør det nødvendige, skaber kvalitativt indhold osv. (Som andre finder interessant), skal du nok få trafik på din hjemmeside - Og af den relevante slags.

Det du bør satse på er at blive optaget i www.dmoz.org og Google samt at arbejde med de relevante søgeord på dine sider. Griber du tingene rigtigt an kan du med tiden få en god placering i Googles indeks.
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 17:37 #2
Læs også artiklerne om søgemaskineoptimering (SEO) her: http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede mpj_86 Nybegynder
16. april 2006 - 17:38 #3
Hvor henne på www.dmoz.org kan jeg tilføje mit link?
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 17:42 #4
Her: http://www.dmoz.org/add.html

Det er vigtigt at du tilmelder dig den rette kategori, og at du i øvrigt læser deres retningslinjer grundigt.

Der er ingen garanti for at din hjemmeside bliver optaget da DMOZ.org optager de sites, de mener er de bedste på nettet i de forskellige kategorier.

Men bliver du optaget i indekset på DMOZ.org kan det hjælpe på din placering i Googles indeks.
Avatar billede mpj_86 Nybegynder
16. april 2006 - 18:30 #5
Kan du ikke forklare det lidt bedre?

Kan ikke rigtigt finde et sted hvor man tilføjer sit link, ligesom på google..
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 18:32 #6
Hvilken kategori hører dit site ind under?
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 18:34 #7
... Computer & Internet, Sport eller noget helt tredje?
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 18:38 #8
Du skal vælge en kategori, som du vil optages under - samt sprog - før du kan tilmelde dit site. I nogle kategorier skal du vælge en underkategori før du får mulighed for at tilmelde dig (Hold øje med linket i topmenune kaldet 'Foreslå URL').
Avatar billede mpj_86 Nybegynder
16. april 2006 - 18:40 #9
oki. nu har jeg fundet ud af det..

Smid et svar..
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 18:40 #10
Så kommer der et svar her :-)
Avatar billede apo Praktikant
16. april 2006 - 18:43 #11
Det er vigtigt, at du tilmelder dig den rette kategori; Da du kan risikere ikke at blive optaget hvis du f.eks. tilmelder dig kategorien 'Software' men i virkeligheden hører til under 'Internet'. Vælg din kategori med omtanke.