Avatar billede lx2ba Novice
15. april 2006 - 09:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Advarsel - ang. cidaemon.exe

Der dukker hele tiden advarsel om: Suspicious Behaviour, - Indexing Service filter daemon is trying to - C:\Windows\System32\verslsid.exe, or use another program to gain access to privileged resources - Application cidaemon.exe......
Jeg synes ikke rigtigt om bare at give tilladelsen, og "More Info" giver mig heller ikke mere ro i sindet.
Hvad er det for en størrelse?
Avatar billede groenaert Novice
15. april 2006 - 10:19 #1
Cidaemon.exe er en del af Windows XP index-service.
Se http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/cidaemon/

Venlig hilsen
Groenaert.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 10:42 #2
verslsid.exe
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 10:48 #3
cidaemon.exe er Microsoft Indexing Service hvis man bruger denne service

verslsid.exe lader til at være en trojaner/virus du bør komme af med i en hvis fart. filen findes ikke på google og er ikke en del af windows.

Gør følgende.
tryk  ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder  filen "filnavn.exe" denne markere du og trykker på afslut prodcess nederst til højre og svar ja til den dialog boks der kommer.  Herefter kan du finde filen via START > SØG >  FILER OG MAPPER, når filen er fundet markere du den og sletter den. Ved tilfælde af at filen ikke kan lukkes ned i task manager skal der startes op i fejlsikret tilstand. Dette  gør du ved at genstarte din pc og lige før pc’en starter op med det sorte XP logo  skærmbillede trykkes der gentagende gange på F8 tasten for at få menuen frem.

bagefter bør du gøre dette

1. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Efter endt scan er der måske nogle ting den ikke har kunnet slette, du får her mulighed  for at gemme en log fil der indeholder hvilke ting programmet har slettet og ikke kunne slette.

2.  X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe (gratis)
Vælg kør når dialogboksen kommer frem, så scanner programmet din pc’er igennem.

3. Spybot (husk at opdatere programmet før brug)(gratis)
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe
Programmet skal installeres på din pc.

tilsidst kan du smide en hijacktis log ind hvis der skulle ligge slagger tilbage
http://files4.majorgeeks.com/files/3574cbb1010b32b07dd7f645153ee35c/spyware/hijackthis.zip
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. april 2006 - 12:21 #4
verslsid.exe kan du lige uploade til scanning her, for at tjekke om det er snavs http://virusscan.jotti.org/
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2006 - 12:32 #5
Er navnet stavet rigtigt?
Jeg havde en igår, med næsten enslydende navn, den kom med en update fra MS, og var legal.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. april 2006 - 13:34 #6
Fromsej har ret. Lad den fil være http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=181833
Avatar billede lx2ba Novice
15. april 2006 - 21:38 #7
fromsej> din fortjeneste, at det bliver opdaget....

Pardon!
Nej, jeg har stavet forkert!
Der er tale om verclsid.exe!
- Og den er måske HELT legal!
Det må I altså virkelig meget undskylde.
Det er ikke min mening at sætte alle I flinke og rare mennesker til unødvendigt arbejde  !
Avatar billede lx2ba Novice
15. april 2006 - 21:42 #8
forevernewbie> Tak for link, som jo egentlig opklarer hel mysteriet for mig!
Men det ER nu altså irriterende, når sådan en advarsel bare bliver ved med at komme op  ;<))
Jeg mener, at fromsej og forevernewbie må dele i porten!
(hvordan bærer jeg mig ad med at give jer 15 hver, - for det var nok lidt småt...?)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2006 - 21:47 #9
Bare giv dem til Forevernewbie, jeg har rigeligt.*S*
Avatar billede lx2ba Novice
15. april 2006 - 21:49 #10
Tak til jer begge (ja, også til I andre, som gik ombord og gad svare!).
- Så mangler jeg kun et svar fra forevernewbie!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. april 2006 - 21:57 #11
Ok, kommer her, men jeg syntes nu også du skulle smide et svar Fromsej. Det var dig der kom på sporet af problemet *S*.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2006 - 21:58 #12
Nej, ikke for den smule, vi er vel for at hjælpe hinanden.*S*
Avatar billede lx2ba Novice
15. april 2006 - 21:59 #13
Hvis der kommer svar fra fromsej, - som jeg har haft betydelig hjælp fra i den senere tid, så finder vi også ud af det!
Tak!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. april 2006 - 22:06 #14
Okay, jamen tak for point.