Avatar billede dennism Nybegynder
13. april 2006 - 17:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Papir til visitkort?

Hvilket papir bruger man til visitkort? Hvor kan man købe det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2006 - 17:43 #1
Det er forskelligt, du kan normalt købe det i store kontorforsyninger eller i hoppy forretninger som f.eks. Panduro. Jeg har set visitkort lavet på alt fra fortrygte Avery ark over almindeligt hvidt karton til transperant plastik der så var lamineret
Avatar billede dennism Nybegynder
14. april 2006 - 10:37 #3
Jeg kan se på siderne, at de fleste af disse papirer er til InkJet printere. Hvad er en inkjet printer?

Jeg har en Brother MCF-210C:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139166

Det er den vel ikke?
Avatar billede dennism Nybegynder
14. april 2006 - 10:40 #4
Nogen af jer har er bekendt med disse software pakker:
http://www.danskitlager.dk/papir_tilbehr/visitkort/visitkort_a4_incl_software_145_da.html
http://www.refillbutikken.dk/product_info.php?products_id=3748

Desuden står der papir-størrelse på den sidste, men ikke på den første? Nogen der kender størrelsen?
Avatar billede dennism Nybegynder
14. april 2006 - 10:44 #5
Alternativt, og billigere, kunne jeg også bare købe disse:
http://www.shopbyen.dk/refil/?p=productMore&iProduct=28

Du er i den rigtige størrelse, og kan bare puttes i printeren. Så kan jeg bare designe i f.eks. Word. Men de vejer kun 185g. Det er ikke så meget som de andre. Er de for tynde til at være et godt visitkort?

Kender I andet godt design software?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2006 - 11:44 #6
Deter en inkjet printer du har. Den bruger blækpartroner, modsat en laserprinter der bruger toner.
Avatar billede dennism Nybegynder
14. april 2006 - 11:48 #7
Dvs. at inkjet betyder at det er blækprinter?

Hvilket af de papirer jeg har hevet frem vil du anbefale? Skal vi over 200g for at det er ok? Hvad med det software, er det noget værd?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. april 2006 - 11:52 #8
Jeps, inkjet betyder at det er blækprinter.

Jeg kender desværre ikke softwaren, og jeg ved heller ikke rigtig noget om de forskellige typer papir. :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2006 - 11:59 #9
hvorfor printe selv når det er billigere at få dem trykt :)

tjek f.eks. www.lasertryk.dk - selvom deres kvalitet måske ikke altid er i top, så vil jeg næsten vove at love dig det er bedre end din inkjet printer kan klare.. og prisen er næsten lige så billig hvis man selv skal betale papir blæk og strøm :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2006 - 12:16 #10
Jeg har lavet mine egne visitkort med photoshop og printet dem ud i Word. Hvis du vil have special software, så har Avery programmet Design Pro der er gratis og lavet specielt til Averys fortrygte ark
Avatar billede reklameshoppen Nybegynder
12. september 2008 - 00:09 #11
Hej, hvis du skal bruge 10 stk. kan du godt printe selv, skal du bruge 100 kan vi gøre det billigere og flottere.

mvh

Thomas
www.reklameshoppen.dk
(se også vores plastikvisitkort, hvis det skal være rigtigt flot)
Avatar billede dennism Nybegynder
12. september 2008 - 08:18 #12
Hov hov :)
Må man godt lave (in)direkte reklame på eksperten? :)

God dag!