Avatar billede faran Nybegynder
13. april 2006 - 13:29 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Kopiering eller inspiration

Hej allesammen

Er det mod lovgivningen, at man laver et design magen til et andet, men man har ikke på nogen måde set eller kopieret koden (nu er der tale om en HTML og CSS)? Man har kun set på designet for inspirationens skyld!
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2006 - 13:44 #1
Du vil finde ud af at der ikke i praksis er særlig klar lovgivning på området. Om det du laver giver problemer afhlænger stærkt at hvilket område vi er i og hvem du kopiere/lader dig inspirere af. Hvis vi f.eks. taler om et kommercielt område og du, inden for samme område ligger dig tæt op af en konkurrent, så vil det klart være ulovligt, Hvis det site du kopiere/lader dig inspirere af har et meget værdifuldt brand som de værner om, så vil du ryge ud i problemer.

Hvis du er i tvivl kan du jo altid spørge web masteren for det andet site, ofte kan man få lov til det meste, hvis der ikke er penge i det
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. april 2006 - 23:38 #2
Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men kopiering af design er én ting -- kopiering af kode en anden ting.

Du må ikke kopiere nogen af delene direkte.
Og man skal naturligvis heller ikke efterligne andres brand..  det ville jeg selv blive temmeligt vred over.

Men inspiration er da helt ok. Så længe man ikke kan se direkte lighed.

Man kan måske se at du er blevet inspireret af dem, men det vil jeg mene er ok.
Der er jo intet som er 100% originalt.

Og så mærk efter på samvittigheden - så skal det nok gå :)
Avatar billede faran Nybegynder
03. maj 2006 - 07:48 #3
Tak for svarene! Jeg fik lavet nogle deltajer og andre fremtrædende træk om, så den ikke fuldstændigt lignede det samme.