Avatar billede datasource Nybegynder
12. april 2006 - 21:37 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Hvad synes I om dette design ?

Hej eksperter...

Jeg ville lige høre jeres mening om denne side:

www.lpwebdesign.1go.dk

Al kritik kan bruges ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 21:55 #1
Den har jeg ikke så meget at sige om - det er en flot side i mine øjne.

Men den virker meget lille når man kører med en opløsning der hedder 1280 x 1024.
Den må derfor gerne fylde lidt mere på skærmen.
Avatar billede kochen Nybegynder
12. april 2006 - 21:57 #2
pænt og enkelt uden at være voldsomt spændende. Designet bør måske lige strammes lidt op f.eks. på kontakt siden hvor den ene linie tekst fortsætter langt henover siden, mens formularen  kun fylder 1/3 del og dermed lader en masser "hvid luft" være tilbage på siden. Har intet imod store flader, men jeg synes så at du skal lave et linieskift så teksten får samme bredde som formularen.

Topbilledet er måske også lidt for højt, hvis du skar lidt af den ville folk med 1024x768 skærm kunne undgå at scrolle.

Jeg kan lide stilen og farverne passer godt sammen... personligt kunne jeg dog godt tænke mig at der var noget mere knald på den grønne.
Avatar billede datasource Nybegynder
12. april 2006 - 22:01 #3
okay...super indtil videre....flere ?
Avatar billede petan Nybegynder
12. april 2006 - 22:38 #4
Jeg synes umiddelbar at billedet i toppen er en lille smule for stort i forhold til resten af siden. Desuden synes jeg det er en skam at man skal scrolle for at se hele siden. Jeg ser siden på en skærm med opløsningen 1024 x 768.

Udover det, synes jeg det ser flot ud!
Avatar billede petan Nybegynder
12. april 2006 - 23:06 #5
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. april 2006 - 06:52 #6
vil mene at topbanner er alt for stort, og i særledeshed når der ikke sker noget i det (fx kunne det være et animeret flashbanner med tag-lines og billedtransitioner)

ja så er der priserne, de er dybt utroværdige og lyser langt væk af nyuddannet multimediedesigner ;) - i sælger en fuldt design med et par undersider for hvad en proff. tager for 1-2 timers arbejde (det hænger ikke sammen og lugter for meget af kældervirksomhed)

i burde smide en topmargin=0 på så du ikke spilder dyrbar plads i toppen.

den horisontale "skillelinje" flyver lidt rundt og sidder alleandre steder end dehvor den burde

bundtext fylder for meget, kort det ned til 1 linje og halver pladesen i bunden under linjen.

på en langsom forbindelse virker menuen ikke rigtigt kun enkelte gange ser man den grønne rollover det meste af tiden ser man et stort grimt lys-gråt felt hvor der burde være grafik.

generelt lidt kedelig og statisk side, ikke hvad jeg (som kunde) ville forvente af et firma der sælger webdesign.?
Avatar billede datasource Nybegynder
13. april 2006 - 19:01 #7
er det bare mig eller loader menuen også langsomt hos jer ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. april 2006 - 19:53 #8
langsom
Avatar billede datasource Nybegynder
13. april 2006 - 19:58 #9
hvad mener du med at priserne lyser langt væk af nyuddannet multimediedesigner :P
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. april 2006 - 20:13 #10
1 designforslag til hjemmesiden
1 designforslag af logo
E-mail formular
Billeder på alle undersider
Max 8 undersider
(f.eks. profil, kontakt, produkter osv.)

Pris 3000 kr.

i den virkelige verden (hos bureauer, og folk som rent faktisk lever af at designe/programmere hjemmesider) vil prisen typisk ligge på ca. det 10 dobbelte - hvis det er til småkunder. op opefter til større kunder.

Enhver med bare et minimum af indblik i design og udvikling vil kunne se at der er tale om en uerfaren og ikke økonomisk rentabel forretning, og det i sig selv er utroværdigt :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. april 2006 - 20:22 #11
hov det var jo egentligt ikke svar på dit sidste spørgsmål..
der findes tilstadighed en stigende mængde såkaldte uddannelser som
lover diplomer som "grafiker" multimediedesigner" "programmør" osv ud til
unge håbefulde mennesker som tror at de kan få en uddannelse på 12-18 mdr.
som dækker alle områder indenfor reklame og marketingbranchen samt design, programmering, analyse osv osv. dise uddannelser stikker blår i øjnene på
unge frisk folk som typisk ender med en vådt slag i ansigtet eller i værste tilfælde konkurs i det nystartede firma. -  så med betegnelsen "multimediedesigner" menes u-rutinerede designere/programmøre som har begrænset eller ingen reel praktisk erfaring udover et overfladist kursusophold.
jeg siger ikke at det er et dårligt udgangspunkt men der er altså e stykke vej endnu.
:-)
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 03:12 #12
Jeg kan faktisk sagtens følge dig...men jeg anede dog ikke at priserne var SÅ HØJE. Er det virkelig rigtigt at man skal op i 30K for en side som denne:

1 designforslag til hjemmesiden
1 designforslag af logo
E-mail formular
Billeder på alle undersider
Max 8 undersider
(f.eks. profil, kontakt, produkter osv.)

hvad så med de andre priser på fx. logodesign, gæstebog, kontakt-formular ?
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 03:21 #13
Jeg kan også godt følge dig lidt i priserne...for regner man timelønnen ud på fx en webpakke 1 bliver den hæftig dårlig med mindre man laver noget sløset arbejde..

Det skal siges at jeg nu har lavet en mere simpel, sammen med vennen. Hvad synes i om den...
jeg ved ikke helt med det orange P om det skal være en anden farve ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. april 2006 - 03:29 #14
Jeg går ud fra, det er bevidst, men i princippet er det jo forkert helt at droppe alt, hvad der hedder kommaer .....
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. april 2006 - 06:08 #15
det er absolut en forbedring, specielt topbaren og menu er blevet rigtig fin.

Selve txt/indhold er ret rodet og skal brydes mere om med billeder og lidt strammere struktur, og du skal ligge lidt på text formatteringen, jeg vil mene at linjeafstanden er for stor, det er svært læseligt. personligt ville jeg også foretrække en lidt mindre striftstørrelse.

mht. priser så kan man jo ikke sige nogetsomhelst generelt, det svinger meget, men jeg er sikker på at alle seriøse klienter ude i den virkelige verden godt ved at man oftest får hvad man betaler for (som alt anden i dennen verden). Hos mig koster et Logo fra 15.000 og opefter. hvis det er en større seriøs kunde, og jeg kender både beruer og enkeltmande huse som tager det dobbelte eller mere. (Ja SAS betale fx 4 millioner dengang dres Logo blev ændret fra "Bold" til "Italic" ;-))
Dermed skal det også siges at jeg LAVER fulde sites og logo og det hele engang imellem til 10k hvis det er bekendte eller små-opstartende virksomheder som ingen penge har, men så med den hage at de binder sig til at benytte mig til fremtidige produktioner i fx 3år. :-)
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 14:56 #16
med hensyn til teksten, hvordan synes i så den er skrevet. Gælder også kommaer...?
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 14:57 #17
og når du siger ombrydning med billeder...kom jeg til at tænke på hvilke billeder. Hvad skal der være på billederne...nogle forslag ?
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 19:19 #18
Andre der har nogle kommentarer til den nye side...gælder alt lige fra design, farver, tekst, billeder osv.
Jeg er i gang med at gøre siden validerbar men har kun gjort det med forsiden indtil videre...
Avatar billede kochen Nybegynder
14. april 2006 - 20:55 #19
Mobius6 dine kommentare omkring multimediedesignere er ikke helt galt i byen, guderne skal vide at jeg selv er barn af den uddannelse:( Heldigvis har jeg udviklet mig en del siden da, og i det firma jeg arbejder nu tager vi et sted mellem 70.000 og 150.000 kr for et af mine designs (kun design og ingen programmering)... så multimediedesigner behøver ikke at være et andet ord "u rutineret";)
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 21:34 #20
Nu er vi så igang med at omlægge vores prisniveau til noget lidt mere professionelt
Avatar billede jps6kb Novice
14. april 2006 - 21:38 #21
Brugervenlighedsmæssigt bør du gå din side igennem for engelske ord..

Ex. Contact når man holder musen over Kontakt.. og så må vi altså gerne kalde det et domæne i Danmark i stedet for Domaine.. ;)
Avatar billede datasource Nybegynder
14. april 2006 - 22:00 #22
Hvad synes i så om siden nu ?
Avatar billede datasource Nybegynder
15. april 2006 - 00:10 #23
Slet ikke flere kommentare til siden ?
Avatar billede datasource Nybegynder
15. april 2006 - 00:16 #24
Jeg har lavet et nyt spørgsmål til siden:
http://www.eksperten.dk/spm/702841

men points skal i da ikke snydes for så
jps6kb og kochen vil i være så venlige at lægge svar ;)
Avatar billede AnyFellow Mester
15. april 2006 - 11:38 #25
Prisen har ikke noget at gøre med hvor professionel et firma er, forstået på den måde at firmaet ikke bliver mere professionel af at have højre priser.

Personligt tror jeg ikke at én eneste af de kunder vi har ville betale 30.000 kr. for en hjemmeside med f.eks. 8 undersider.

En af de kunder vi har lavet hjemmeside for, havde tidligere en hjemmeside lavet af et professionel reklamebureau, og jeg må sige, det er lang tid siden jeg har set makværk af den kaliber. Både design og programmering af hjemmesiden var af værste skuffe.

Det er et spørgsmål om at finde hvilken målgruppe du vil lave hjemmesider til.

Vi laver hjemmesider for bl.a. nystartede psykologer, og der er ingen af dem der overhovedet vil overveje at betale f.eks. 10.000 kr. for en hjemmeside.

Et godt eksempel på en hjemmeside der er møgdårlig er www.nordjyske.dk. Hvis jeg som kunde havde betalt for den, ville de ikke få en krone.
Avatar billede flashnoob Nybegynder
15. april 2006 - 15:27 #26
kfisker -> Hvad er det du ikke kan lide ved www.nordjyske.dk??
Avatar billede maqhem Nybegynder
17. april 2006 - 17:39 #27
kochen, kunne du ikke lige påpege hvad det er, jeres firma tager helt op til 150,000 for??? Det er jo psycho mange penge - men de skal jo komme ét sted fra...
Håber det er forståeligt, at jeg tænker på min fremtid, hehe, ved ikke helt hvad jeg skal være endnu... Men Dit job lyder ikke ringe... ;)
Avatar billede kochen Nybegynder
17. april 2006 - 18:33 #28
Det er klart at man ikke får 150.000 kr for at designe eller redesigne en hjemmeside for en mindre virksomhed.... men når det drejer sig om nogen af de største virksomheder i Danmark, hvor internettet kan være en vigtig del af deres kommunikation. Er det for dem vigtigt at de dels for et nyt og indbydende design, men også en funktionel hjemmeside som deres målgruppe kan finde ud af at bruge. Derfor er designet af hjemmesiden koblet sammen med analyser og brugertest så vi er sikker på den fungere. Det kan tage flere måneder fra den første skitse til det færdige og afprøvet design, og derfor bliver prisen jo naturligvis også høj. Jeg vil ikke nævne navnene på vores løsninger og hvad de har kostet, men de firmaer  arbejder for er bla. banker, flyselskaber, fagforeninger, offentlige organistioner, Software virksomheder osv.

Ikke at dette skal være en salgstale for mmd uddannelsen, men vi er flere mmd'er i det buraeu jeg arbejder i, og vi sidder ikke i en kælder;)
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. april 2006 - 06:22 #29
ja, okay, det er selvfølgelig forståeligt nok, at du skal holde de allertætteste informationer hemmelige, og det accepterer jeg.

Hvad er mmd i det hele taget? Er det en gymnasiel uddannelse, en universitets uddannelse, eller er det trinnet længere i systemet?

Og hvad står det for? Kan godt lide, at kunne forkortelserne ;)
Avatar billede flashnoob Nybegynder
18. april 2006 - 10:46 #30
MMD står for MultiMedieDesigner og er en kortere videregående uddannelse.
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. april 2006 - 15:49 #31
Tak!
Avatar billede AnyFellow Mester
26. april 2006 - 11:26 #32
flashnoob...>
1. Siden er vildt langsom. Bare at scrolle ned foregår nogle gange i snegletempo

2. Måden de skifter til undersider. Nogle gange kommer man ikke tilbage til forsiden ved at bruge BACK.

3. Vælger man at skifte kommune i bunden, efter at have været inden på en lokal nyhed for en anden kommune, hopper man til den nyhed igen.

I det hele taget er ideén med at bruge javascript til at hoppe til undersider, dybt godnat. Der er mange der højreklikker på artikellinks, og åbner dem i nye vinduer, så man ikke behøver at sidde og hoppe frem og tilbage, samtidig med at alle artiklerne er klar til læsning når man skifter til dem.
Avatar billede datasource Nybegynder
26. april 2006 - 23:46 #33
nå men vil i da ikke være så venlige at lægge svar...i skal da i hvert fald ikke snydes for points.
Avatar billede mortenhh Nybegynder
27. april 2006 - 08:32 #34
Rigtig fed side!
Du ligner een der har styr på det ;)
Dog bryder jeg mig måske ikke så meget om dit "P" i dit logo :( Det er for iøjnefaldende... Og så skulle du måske få et dom i stedet for .1go.dk :P Det tror jeg nu ikke du tjener kassen på via dit lille "firma" :)