Avatar billede Slettet bruger
12. april 2006 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Linienumre i en tabel hvor hver række skal ha' et nyt linienummer

Nogen der ved, hvordan det gøres?
Avatar billede jkrons Professor
12. april 2006 - 18:25 #1
Manuelt er jeg bange for. Ellers må du ud i at programmere en makro. Word har ingen funktioner til at autonummerere linjer i en tabel.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. april 2006 - 20:14 #2
Indsæt en tabel med 1 række og et antal kolonner.
Placer markøren i første celle i rækken
Indsæt en punktopstilling med tal

Når du indsætter nye rækker kommer der automatisk nye numre i de nye række
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2006 - 16:23 #3
rvm: er det muligt at fjerne punktopstillingens punktummer ?
Avatar billede rvm Nybegynder
14. april 2006 - 22:05 #4
Selvfølgelig :-)

Vælg Formater/Punktopstilling
Fanen Tal og Bogstaver
Vælg den punktopstilling du ønsker
Vælg tilpas og fjern punktummet i punktet Talformat
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2006 - 16:53 #5
hmm.. jeg får det problem at en celle godt kan indeholde mere end én linie og derfor passer en punktopstilling ikke på problemet (der kommer kun ét tal pr. celle, men det skal gå på linierne i cellen) ?
Avatar billede rvm Nybegynder
19. april 2006 - 20:36 #6
Du kan tilpasse rækkens højde, så der kun kan komme 1 linie pr. række. Det andet kan ikke lade sig gøre automatisk.