Avatar billede zyric Nybegynder
12. april 2006 - 12:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program fra skrivebord kan ikke slettes

Jeg har mere eller mindre et problem der VIRKELIG har generet mig i længere tid. Der ligger et program på mit skrivebord som ikke kan slettes.
Det siger, at det bruges af et eller andet andet, men jeg aner ikke hvad?
Her er mit problem: http://img133.imageshack.us/img133/1073/kanikkeslettes3kr.jpg

Det mest kedelige er faktisk, at det ikke er mig der spiller World of Warcraft, men rent faktisk min bror, hvilket kan irriterer mig endnu mere.

Håber I kan være behjælpelige.

Mvh.
Mads
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 12:51 #1
genstart i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart) og slet det derfra
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. april 2006 - 13:03 #2
du kunne også prøve mde unlocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

/FunteX! :)
Avatar billede nva Praktikant
12. april 2006 - 13:03 #3
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 13:04 #4
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 13:04 #5
lidt for sent:-)
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 13:11 #6
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 13:13 #7
anonym>Med hensyn til Dr. Delete er det det samme jeg henviste til:-)
Avatar billede hcma Novice
12. april 2006 - 13:58 #8
lav et tomt tekstdokument  (f.eks. "slet.txt") og gem det i samme mappe som den fil der ikke kan slettes.
marker så den "ikke sletbare" fil samt det tomme tekstdokument og tryk på delete.

eller:  Vil ikke slette ”broken files”
”Filen bruges af en anden person eller af et andet program”

There is a problem that XP exhibits in deleting or moving broken AVI files...it won't let you!
The reason is when an AVI file is clicked on/highlighted, shmedia.dll by default reads the entire contents of the file before allowing any access to the file.
Basically what this means is: as soon as you right click a broken avi file, shmedia.dll hangs and won't allow further file access to delete the broken file. Pretty screwed up...but
THERE IS A FIX!!!
-Simply delete the following registry key to prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file queries on these files.
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32 "

Af og til kan der også være problemer med at kunne slette filer med "for lange filnavne/filtypenavne"
Prøv følgende:  (som eks. er det benyttet filtypen *.jpg)
Åbn en kommandoprompt i mappen og kør kommandoen:
dir /X *.jpg

Så skulle den gerne liste alle .jpg og skrive både langt og kort navn på filerne.
Prøv så at slette filen ved at bruge det korte navn.
Avatar billede zyric Nybegynder
12. april 2006 - 15:02 #9
Hverken Dr. Delete, unlocker eller Fejlsikret tilstand virkede, men da jeg kom til Killbox virkede det sgu :DD

Tak til anonym og alle andre der ville hjælpe.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 15:03 #10
Velbekomme og tak for point :o)