Avatar billede miami Nybegynder
11. april 2006 - 11:38 Der er 4 kommentarer

Sort skærm i et par sekunder

Nogle gange om dagen oplever jeg at skærmen går i sort i 2-3 sekunder og derefter kommer billedet tilbage. Skærmens on/off-diode er grøn mens det sker. Det er ikke en fejl jeg selv kan fremprovokere og det er svært for mig at se hvad der udløser den, idet det som regel sker under almindelig brug (Firefox, Word, Outlook). Mærkelig nok har jeg aldrig oplevet det under spil, heller ikke efter mange timer.

Jeg googlede lidt rundt og fandt ud af at der var en der havde et lignende problem som blev løst ved at han satte skærmens opdateringshastighed ned til 60 Hz - det står min allerede på. Skærmen kan vist ikke klare mere på DVI.

Skærm: Sony SDM-HS94P
Grafikkort: Club3D ATI RADEON X800XL
Forbindelse:  DVI
Styresystem: Windows XP Home

Nyeste drivere, opdateret XP, ingen spyware osv.
11. april 2006 - 12:02 #1
... er det SKÆRMEN der går ud eller signalet TIL skærmen ?

For at dele problemet på midten - prøv med en anden SKÆRM ...
Avatar billede miami Nybegynder
11. april 2006 - 12:08 #2
Jeg ville med vilje ikke konkludere for meget i mit spørgsmål, men hvis jeg skal give et bud må det være at skærmen er i orden, idet den jo lyser grønt når det sker (som det faktisk skete for 5 min. siden) og skærmen har tidligere været sat til en anden pc via VGA-porten uden problemer. Kan der være problemer med synkroniseringen på DVI-porten så der måske skal re-synkroniseres de der par sekunder hvor skærmen er sort?
11. april 2006 - 16:32 #3
... jeg har oplevet et par flade eksemplarer (på arbejdet) som (kort) lukker skærmen hvis der er bare et _lille_ udfald på 230V. Eks. hvis en (gammelt) køleskab tænder (og skærmen er på samme 230V fase) så _kan_ der komme et millisekund dyk i spændningen... Det var det jeg fiskede efter...
Avatar billede glimthaar Nybegynder
11. august 2006 - 17:59 #4
Oplever det samme.
Det er både på nettet, programmer og spil, nogle gange fastfryser musen og der går et par sekunder, hvorefter skærmen blinker, og så virker det hele igen.
Nogle dage kan dette ske ca 5 gange i timen andre dage sker det slet ikke.
Troede først det var min gamle 17" Philips skærm, skiftede den ud med en medion 19" fladskærm uden at dette har løsr eller forværret problemet.
Mit skærmkort er et NVIDIA GeForce 4 MX 420. Hjælp det er træls