Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
11. april 2006 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af Hyundai B91A 19" skærm?

Hej eksperter..
Jeg har kigget lidt på den her skærm: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167919

Vil den være god til spil, og ardejde med grafisk arbejde?
Hvis ikke, hvad skal jeg så kigge efter?
Avatar billede giorgio Nybegynder
11. april 2006 - 11:20 #1
det er jo det evendelige problem, at vi alle ser forskelligt på skærme står selv i samme situation, vil have et lcd tv, men er meget i tvivl.

en god ting til det grafiske at gå efter kunne være kontrastforholdene. nu ved jeg ikke hvor detaljeret du vil have det, men jo mindre kontrastforhold jo dårligere fra hvid til sort. dog benytter de enkelte producenter forskellige måder at måle på, så det er en tommelfinger regle. men sikkert uden betydning for dig.

en anden ting til spil er opdateringshastigheden, hvor jeg vil mener at 8 milisek. er ganske fint. du kan komme ned på 2 med samsungs nye skærme, men det er slet ikke nødvensigt.

En sidste ting kan jo så være strømforbrug i standby og in use, der kan være aktuel for pengepungen, men ikke mange kiger efter det tror jeg :)

en ting er sikkert køb ikke en før du har set den i brug til de gøremål du skal bruge den til kun på den måde kan du vurdere om du vil have den.
Det var mine erfaringer.
Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
11. april 2006 - 11:35 #2
Okay det godt. Men skærmen er god nok til den pris? Er det ikke konklusionen?
Avatar billede giorgio Nybegynder
11. april 2006 - 11:38 #3
jo det vil jeg sige, ellers prøv at tage skærmens kriterier og lig dem i en avanceret søgning på edbpriser og se hvad der ellers kommer frem. men jo det vil jeg mene.
Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
11. april 2006 - 11:43 #4
Okay.. Men tak skal du ha'... :) Vil du ikke have nogle point?
Avatar billede giorgio Nybegynder
11. april 2006 - 12:21 #5
så lidt, smid du dem bare på mig, hvis du har fået svar nok :)
Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
11. april 2006 - 15:20 #6
Ja det har jeg. Men har fundet en anden http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175301