Avatar billede dennism Nybegynder
11. april 2006 - 07:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tryksager, hvordan?

Jeg har et firma hvor vi tilbyder at lave diverse tryksager (visitkort, brochurer, kuverter mm.) til vores kunder.

Jeg er dog i tvivl om, hvad man normalt gør. Plejer man at et samarbejde med et trykkeri som man bruger til at trykke de opsætninger man laver?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. april 2006 - 08:16 #1
Du ringer bare eller mailer til dem og får et tilbud på hvert enkelt opgave.
Ofte har de faste priser på de mest solgte varer.

Skal du lave fortløbne udgivelser som magasiner, aviser eller lign så laver du bare en speciel aftale med dem.

Se feks www.lasertryk.dk og www.partnerprint.dk
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. april 2006 - 08:17 #2
Måske man kunne lave en fast aftale om kun at benytte ét trykkeri, men det tror jeg ikke kan betale sig som mindre kunde. Der kan det bedst betale sig at finde den billigste (og bedste) til den konkrete opgave.
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. april 2006 - 08:22 #3
Med de ting som jeg laver har kunden oftest selv lavet en aftale med et trykkeri.
Det kan jo nogen gange bedst betale sig for kunden at benytte sig af et lokalt trykkeri så varerne kan komme hurtigt frem.