Avatar billede fanatic Nybegynder
10. april 2006 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af grafikkort til computerspil.

Hej Eksperter.

Jeg har ca. 500kr som jeg kan bruge til et grafikkort til min PC. Da jeg lavede en søgning på edbpriser fik jeg så mange resultater at det var helt uoverskueligt. Derfor spørger jeg nu jer til råds. Jeg har ikke fulgt med hvad der sker inden for grafikkort i lang tid og er på nuværende tidpunkt i besiddelse af et gammelt GForce 2 Mx kort.
Dette er dog ikke godt nok til at spille BattleField2 :-(

Mit spørgsmål lyder derfor:

Hvilke grafikkort er det bedste til ca. 500kr når det handler om BF2?

Mit bundkort er et asus (A7 et eller andet deluxe) og understøtter helt op til AGP 8x Pro. Er der stor forskel på 8x og 8x Pro? Det er der nemlig med prisen.

Tak for hjælpen!
Avatar billede pinball Nybegynder
11. april 2006 - 04:57 #1
lidt over 500kr men et godt kort til prisen
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174174

hvis du vil spille bf2 i god grafik så skal du nok op i noget højere
Avatar billede pinball Nybegynder
11. april 2006 - 04:58 #2
der er ikke den store forskel på 8x og 8x pro
Avatar billede fanatic Nybegynder
11. april 2006 - 11:30 #3
superman>> jeg har en 17' skærm så det behøver jo ikke være den vildeste opløsning den skal kunne klare. Men hvad vil du ellers anbefale?
Avatar billede fanatic Nybegynder
11. april 2006 - 12:13 #4
Superman>> Til en 50'er mer kan man få samme udgave med 256 mb ram. det må bestemt være at foretrække: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194850
Jeg har undersøgt markedet lidt. Jeg er nok tvunget til at gå op på 256mb. Inno3D virker som et mærke der tilbyder de samme teknologier til en billigere pris. Hvad er erfaringerne med dette kort?
Avatar billede pinball Nybegynder
11. april 2006 - 14:20 #5
Kommentar: fanatic
11/04-2006 11:30:47 superman>> jeg har en 17' skærm så det behøver jo ikke være den vildeste opløsning den skal kunne klare. Men hvad vil du ellers anbefale?

ok men det jeg mente var at hvis du ville spille i høj grafik mht settings i bf2.

Inno3D laver gode grafikkort selvom de er lidt billige end de andre. ud fra det jeg har læst/hørt fra eksperter så skulle der ikke være nogen forskel på kort med samme ydelse. kender et par stykker som har Inno3D 6600GT og de har aldrig haft problemer med det.

Club3D sætter også deres kort til en lavere pris end de andre og det er stadigvæk den samme kvalitet/ydelse du får som fx gainware, xfx eller asus.

det kort du har linket til overså jeg , men det er da klart et suverænt kort til prisen!
Avatar billede fanatic Nybegynder
21. april 2006 - 14:38 #6
Tak for hjælpen!
Avatar billede pinball Nybegynder
21. april 2006 - 15:43 #7
tak :)