Avatar billede napo Nybegynder
10. april 2006 - 19:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skabelon til Kontrakt

Jeg skal lave en kontrakt omkring en internet side hvor vi skal være 4 ejere.

Det jeg leder efter er en meget enkel måde at formulere den på, vi skal have 25% i andel hver.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 06:52 #1
hvis den skal kunne noget i den virkelige verden (hvis i ender i retsag) bør i have en advokat til at udforme den. det behøver ikke være særligt dyrt hvis i forbereder jeg godt;
altså klart og tydeligt beskriver (skriftligt naturligvis) hvad det er i vil og under hvilke betingelser. en advokat burde kunne udforme denne på et par timer (fakturerings timer).

- det er en god investering dog, så kan i samarbejde fra start vel vidende at alt er juridisk korrekt på plads.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 06:54 #2
1 er jo hvordan i deler overskud, men ansvarsområder og forpligtelser samt regler og ordninger for salg eller udtrædelse skal jo også beskrives i aftalen i enten en anpartsoverenskomst eller en simpel foretnings-aftale/hensigtserklæring.
Avatar billede napo Nybegynder
11. april 2006 - 08:02 #3
Ja ved godt at man normalvis får en advokat til at lave en sådan kontrakt, men tænkte at der muligvis lå nogle standard kontrakter på nettet, da den jo ligger lige til højrebenet, 4 mand 4 dele med alt.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 13:45 #4
i kan skrive ligeså mange kontrakter indbyrdes som i vil, hvis de ikke er tinglyst så vi de ikke have den store betydning i en evt retslig tvist, der vil man så i højere grad gå ind og se på hvem der har bidraget med hvad, og det vil med garanti falde ud til fordel for en eller 2 parter.

lad mig sige det lidt mere direkte; det er direkte dumt og hovedløst at i vil gøre det selv.

:-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 13:48 #5
og nej det er ikke så simpelt som du tror.

lad os sige at jeres prorammør falder på cyklen og brækker rykken 8 steder og skal lige i stræk de næste 18 mdr. hvad gør i så og hvad er jeres og hans rettigheder.

og nej det er ikke lige til højrebenet, en almindelig og ganske simpel overenskomst fylder nemt 20 sider med henvisninger til adskillige love og standard paragraffer.
Avatar billede napo Nybegynder
11. april 2006 - 14:57 #6
Jeg kan godt se din point, og vil benytte mig af dit råd og opsøge en advokat, så lukker tråden igen, og du får de 30 point for rådet
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 15:06 #7
fair nok, og et godt valg, det ER rigtigt dumt ikke at det juridiske fundament ikke er i orden hvis nu det skulle blive en sucess = penge i kassen.

som jeg også skrev kan i holde omkostningerne nede på et minimun ved at være godt forberedt, skriv ALT ned meget præcist som i vil have det, lav evt selv jeres egen "kontrakt" som i giver advokaten, det vil hjælpe dem til at forstå jeres ønsker og hensigt = sparre penge i udviklingen af aftalen.
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 18:19 #8
>>mobius6

-- i dansk retspleje er en mundtlig aftale faktisk lige så gyldig som enhver anden aftale, problemet i den slags er at løfte en bevisbyrde ...

-- og den tinglyste aftale er bare en, hvor indholdet af aftalen er skrevet ind i en retsbog, så bevisbyrden altid vil kunne løftes med et vift med en finger !-)

>>napo

-- men ofte vil en advokat kunne finde ting, I havde glemt at inddrage i jeres nedskrivning, så afhængig af de mulige økonomiske konsekvenser kan det ofte være ganske fornuftigt at ofre sådqanne penge !o]
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 20:02 #9
-- et er retspleje andet er retspraksis ;-) papir virker.