Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
10. april 2006 - 16:27 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af Reanimation.dk's Nye design

Hejsa, jeg er igang med at programmere et kæmpe grafik community, hvor brugere kan bedømme andres værker.

BTW.

Jeg har lavet et design, og vil da gerne lige have lidt feedback på det, og hvad der kan gøres bedre.

Her er det: www.reanimation.dk/newreanim/

Mvh. Sorensen_123
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2006 - 16:51 #1
I forhold til at det skal være et grafik-community virker det ekstreeemt kedeligt - meget gråt i gråt på gråt. Samtidig kan jeg ikke så godt lide at designet har en flydende bredde - det betyder, at besøgende med en lille opløsning kan få en sjov side, og endnu værre, folk med høj opløsning som fx jeg selv kan få nogle ekstrem lange linier at læse hvilket gør det meget svært tilgængeligt. Så en meget kort konklusion vil være at jeg ikke synes det er videre heldigt til formålet.
Avatar billede trekkies Juniormester
10. april 2006 - 16:56 #2
Ok logo, men kan ikke lide farverne.

Kontakt og Artikler linker til det samme sted.

Nogle af linksene virker ikke, siden kan ikke findes.
Avatar billede ducks Nybegynder
10. april 2006 - 17:27 #3
Hvis det skal være et community for grafikere, så må det også gerne være grafisk eksperimenterene http://www.advisa.fr/
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 12:20 #4
Har tænkt mig at lave noget 3d og sætte det ind i flash, som topbanner, også med menuerne osv.
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 12:27 #5
så lav det og lad os bedømme forfra - for det kan selvfølgelig ændre utrolig meget på helhedsindtrykket. Men jeg synes stadig at du skal passe på med ikke at gøre siden for bred da det, foruden at kunne give problemer med størrelsen på et topbanner, også kan ødelægge læsbarheden på tekst.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 12:32 #6
Har tænkt på at gøre sådan at designet kun fyldte 90% i widht, tror i det ville være godt? I så fald, hvordan kunne jeg så lave en "skillelinie" mellem design, og baggrund.
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 12:41 #7
det kan nok bedst ses med et eksempel - personligt foretrækker jeg klart sider med en fast bredde.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 12:47 #8
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 13:06 #9
jeg vil - stadig - men det jeg hele tiden har sagt; jeg sidder på en høj opløsning og hvis der kommer tekst inde i dit arbejdsområde vil det meget let kunne blive ulæseligt for mig med ekstrem lange linier.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 13:40 #10
Skal jeg så gøre menuerne længere?
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 13:57 #11
det kan jeg næsten kun forestille mig vil komme til at se kikset ud - som skrevet tidligere; jeg foretrækker faste bredder medmindre man kan finde en god måde at udnytte hele bredden på.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 14:38 #12
problemet er bare..At jeg ikke forstår hvad du mener ?
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 14:49 #13
så sig det dog i stedet for :)

som det er nu tilpasser sidens bredde sig til bredden på klientens browservindue - dvs kører man med en lav opløsning får man en meget smal side og kører man med en høj opløsning får man en meget bred hjemmeside. Hvis du så indsætter tekst i dit arbejdsområde vil du risikere at få nogle meget lange linier - og lange linier er svære at læse.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 14:55 #14
Har du så en løsning på hvordan jeg kan gøre det?
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 15:20 #15
sætte en fast bredde? eller?
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 15:33 #16
Jamen, forstår ikke hvad du mener :S
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 15:57 #17
din side er sat til altid at være 100% i bredden;

style="width: 100%"

hvis dette ændres til fx

style="width: 600px"

vil siden have en faste bredde uanset opløsning hos brugeren og uanset størrelsen på browservinduet
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 18:14 #18
Jamen så kommer det jo i nogle tilfælde til at se ud som www.reanimation.dk/newreanim/index2.php?
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 18:33 #19
synes ikke jeg kan se den store forskel?
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. april 2006 - 18:57 #20
Jo, den er trukket længere ind, den har width på 90%
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2006 - 19:02 #21
jeg skal lige være helt med - hvilket i mine indlæg forstår du ikke? jeg siger at en flydende bredde (altså som du sætter i procent) let kan gøre siden grim i mine øjne og derfor foreslår jeg en fast bredde angivet i px?
Avatar billede wilweb Nybegynder
14. april 2006 - 10:10 #22
keysersoze siger at du skal droppe angivelse aff bredden i % og så bruge en fast bredde istedet for. Jeg er helt enig, den er faktisk ikke længere, det handler om kontrol.
Avatar billede thomaskramer Juniormester
14. april 2006 - 10:28 #23
Logoet lugter af at du lige har lært at bruge photoshop..

Dropshadow og Motion er fy-fy!

Farverne er temmelig kedelige - husk at bruge kontrast, både i tekststørrelser og farver!

God vind :-)
Avatar billede wilweb Nybegynder
14. april 2006 - 11:42 #24
thomaskramer:> hvorfor er dropshadow fy-fy? forklaring ville være godt:>  er det din egen holdning eller har det noget med nativ design at gøre?
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
14. april 2006 - 13:28 #25
Hvis tommaskramer har fulgt med, har jeg sagt at jeg laver et andet banner, og dette kun er et temp banner, desuden, jeg er skam meget erfaren med photoshop, da jeg har arbejdet med det i næsten 4 år nu, så tror ikke du skal komme og sige jeg ikke er det! Og hvis DU havde været erfaren havde du set at jeg ikke bruger dropshadow men outer glow!

Tjoee.. nu skal jeg sige jer hvorfor jeg ikke vil have fast bredde, fordi så kommer man til at køre med bundscrolleren hvis man kører med lille opløsning. Som f.eks. her: http://www.reanimation.dk/newreanim/index3.php
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2006 - 13:46 #26
Det er klart at uanset hvilken metode du vælger vil der altid være en risiko enten for det ene eller det andet. Som jeg ser der er der flere der kører med en høj opløsning og som du kan ødelægge læsbarheden for en der er folk med en lille opløsning som får en scrollbar (som de i øvrigt må være vant til eftersom der så vil være scrollbar på 90% af de sider de besøger)

Jeg har svært ved at se hvad jeg og andre rigtig kan bidrage med mere efterhånden for uanset hvad der bliver sagt så er det os og ikke dine valg der er forkert på den - så den ris og ros der nu engang måtte komme ydeligere vil jo bare blive skudt til jorden. Jeg har kommet med mit; siden er meget kedelig og grå i grå set i forhold til at det skal være et community for grafik, jeg kan ikke lide sidens bredde da jeg få umuligt lange læselinier (når engang der kommer tekst på siden) - alt i alt er der intet der skulle få mig til at vælge din side frem for andres, tvært imod er der ting der får mig til netop ikke at vælge.

over and out.
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 12:59 #27
lukketid?