Avatar billede champfan Praktikant
10. april 2006 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor blinker skriften ikke i IE men i Firefox?

Jeg har oprettet en tekst i Frontpage, som skal stå og blinke. Jeg vælger den under skrifttype og sætter flueben i 'blink'.

Problemet er, at teksten kun blinker i Firefox men ikke i IE (v6.02). Det er lidt paradokalt, at dette ikke virker i Microsofts egen browser.

Hvordan får jeg teksten til at blinke i IE?

Tak for hjælpen.
Avatar billede champfan Praktikant
10. april 2006 - 15:44 #1
Jeg iler lige med at tilføje, at jeg bruger FP2000.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
10. april 2006 - 17:30 #2
Frontpage er desværre generelt et ret sølle program til at lave hjemmesider i. Det lever på ingen måde op til den ellers høje standard i Office-pakken. Der er simpelthen for mange fejl og problemer i den kode der genereres.

Nu kan jeg jo ikke se din kode så jeg kan kun vise hvordan du kan lave noget der virker, ikke fortælle dig hvad der er galt...
Du kan bruge blink-tagget:
<blink>Denne tekst blinker</blink>
Ovenstående vil virke i begge browsere. Vær opmærksom på at mange oplever blinkende tekst som ret generende...
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. april 2006 - 17:33 #3
Er <blink> ikke et efterlevn fra netscape?
Det fungerer vel ikke i IE, eller?
Avatar billede champfan Praktikant
10. april 2006 - 20:23 #4
Tak schwarz84. Koden er som du skriver, bortset fra at den står i bold: <blink><b>Besøg
Påskeudstillingen 2006</b></blink>

Men du har ret. FP er ikke det bedste. Jeg har kæmpet med Dreamweaver MX2004, men jeg syntes at det er noget mere nørdet. Ikke så brugervenligt som de gør det til. Så har jeg også GoLive 5.0, men det er også tungt at arbejde med.

Som du kan se, er det sikkert manden bag skærmen der burde uddelegere webdesignet  :-)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. april 2006 - 07:51 #5
Næh, det virker sørme da ikke. Der var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren. Du kan prøve at bruge det, du kan finde på den her side: http://www.siteexperts.com/tips/html/ts12/page3.asp
Det skulle tilføje understøttelse for blink i IE.

Det er helt sikkert det værd at sætte sig ind i Dreamweaver. Mere nørdet måske, men det er et langt langt bedre program.
Avatar billede champfan Praktikant
11. april 2006 - 16:07 #6
Mange tak for hjælpen. Det kunne være at man skulle støve Dreamweaverpakken af igen og sætte sig ind i tingene.
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 22:06 #7
<ole>

CSS2 implementerer Gud-hjælpe-mig dette:

<span style="text-decoration:blink">Hvorfor er dette dog understøttet i <b>nogen somhelst</b> browser?</span>

- selvom netop Netscapes <blink>-tag nok er noget af det mest hadede på WWW (sammen med MS' 'marquee')! Heldigvis understøtter IE dog heller ikke CSS-versionen  ;o)

/mvh
</bole>