Avatar billede giorgio Nybegynder
08. april 2006 - 22:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lcd skærm med apple mac mini intel

Hej

Jeg overvejer at give en mac mini sit ønskeliv, en 40" lcd skærm at blive vist på, men jeg er lidt i tvivl om køb af skærm.

Jeg har kigget på:
Fujitsu Siemens MYRICA VQ40-1
Samsung LE40M61B

Den største forskel p[ de 2 ud over prisen er kontrasten, men hvilken betydning vil den have?

FS har billedekontrast 1000:1
Sam har dynamisk kontrast 5000:1

Eller er der andre forskelle på de 2 jeg ikke kender der kan få mig til at vælge det ene frem for det anddet?

Det vigtigste for mig er at den har et minimalistisk udseende, altså gerne alu ramme.

Håber 1 kan hjælpe.
Avatar billede pinball Nybegynder
08. april 2006 - 22:33 #1
samsung le40m61b er et tv og ikke en monitor. er det et tv du ønsker?
Avatar billede giorgio Nybegynder
08. april 2006 - 22:35 #2
ja det var min ide at kombinere en apple med et tv, og bruge den som mediecenter og comp, samtidigt med alm. tv.
Avatar billede pinball Nybegynder
08. april 2006 - 22:42 #3
kender ikke fujitsu siemens skærmen men jeg kan fortælle dig at jeg har samsung le-40m61b og jeg er meget glad for det, har aldrig fortrudt købet. det har en fantastisk kontrast og skarphed og har desuden vundet EISA AWARD for bedste lcd tv i europa.
Avatar billede pinball Nybegynder
08. april 2006 - 23:00 #4
hvis du har spørgsmål til samsung skærmen så bare fyr løs :)
Avatar billede giorgio Nybegynder
08. april 2006 - 23:09 #5
tror mere jeg har brug for at få forskellene mellem de 2 at vide, prøvede i merlin idag en total fiasko og 100% manglende service. og i så fald, hvad er skidt og hvad er godt. jeg kan nemlig bedst lide den fra FS pga slu rammen rundt om en del B&O over den.
Avatar billede pinball Nybegynder
08. april 2006 - 23:34 #6
jeg har ikke set fujitsu skærmen så kan ikke sige noget om den, men jeg kan se at den har dvi mens samsungen har hdmi. dette betyder noget hvis du vil tilslutte din pc til skærmen da jeg ikke har hørt om at man kan tilslutte pc til skærm via hdmi, så du er på samsung derfore nødt til at bruge vga/d-sub som er en analog forbindelse. hvis du vil tilslutte din pc til skærmen digitalt så er det bedst at vælge en med DVI-D interface med HDCP support da du så kun behøver et grafikkort med dvi.

ud fra de tekniske data på de to skærme så er samsungen klart overlegen mht kontrasten, men vil igen sige at jeg ikke har set billedet på fujitsuen.
Avatar billede pinball Nybegynder
10. april 2006 - 02:26 #7
hvis du gerne vil have alu ramme så er fujitsu siemens skærmen et godt valg. fordi den kan du tilslutte digital med dvi udgangen, med samsungen bliver du nødt til at bruge vga/d-sub som er analog overførsel.