Avatar billede kahzs Nybegynder
08. april 2006 - 20:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MSN Messenger 7.5 + firewall

Jeg har problemer med at logge på MSN Messenger 7.5 efter at have hentet denne version. Som fejl angives, at jeg ikke kan logge på grundet firewall. MSN 7.5 er dog sat som undtagelse i firewallen. Ydermere kan jeg stadig ikke logge på, selvom firewallen er slået fra. Jeg har Symantec Antivirus, hvis det skulle have nogen indflydelse på løsningen af problemet...
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 20:37 #1
Symantec har har en firewall.

Du kan lige lave en ipconfig i kommandopromten og for tælle hvad din gateways IP-Adresse er.

Så kan jeg guide dig gennem konfigurationen at firewallen.

MVH

Jan C
Avatar billede pinball Nybegynder
09. april 2006 - 04:08 #2
prøv at slå firewall fra og geninstaller msn.
Avatar billede kahzs Nybegynder
09. april 2006 - 17:25 #3
Jeg går ud fra, at det er den adresse, der hedder standardgateawy, du skal bruge... Her er den: 192.168.1.1.

Jeg har prøvet at slå Windows firewallen fra og geninstallere Messenger - uden held.
Avatar billede nva Praktikant
11. april 2006 - 10:13 #4
Prøv at kigge lidt på denne tråd hvis du stadig har problemet.
http://www.eksperten.dk/spm/669710
Avatar billede jacla Nybegynder
11. april 2006 - 14:48 #5
Du kan konfigurer din firewall til at lade nogle ip adresser gå gennem din firewall, vha områder eks 192.168.1.1 til 192.168.1.20.

Du kan samtidig slå scanning af Messinger fra.

Hvis vi taler om din Norton firewall, skal du dobbeltklikke på PERSONLIG FIREWALL  vælge fanebladet NETVÆRK => TILFØJ (under BETROET) vælge ved hjælp brug af områder.

Øverst skriver du 192.168.1.1 nederst skriver du 192.168.1.(10, eller 20 som de anbefaler)

Så går ind i indstillinger => NORTON ANTIVIRUS => Indstant messenger fjerner fluebenet ved MESSENGER.

Prøv så om det virker.

Hvis du gerne vil bruge din M$ Firewall kan du kofigurere den til det samme, er lidt mere besværligt

Tillade et program at kommunikere gennem Windows FirewallFor at øge computerens sikkerhed blokerer Windows Firewall uopfordrede anmodninger om at oprette forbindelse til computeren. Da en firewall begrænser kommunikationen mellem din computer og internettet, kan det være nødvendigt at justere indstillingerne for visse programmer, der kræver en åben forbindelse til internettet. Du kan oprette en undtagelse for disse programmer, så de kan kommunikere gennem firewall'en.

Risici i forbindelse med undtagelser

Hver gang du tillader en undtagelse, så et program kan kommunikere gennem Windows Firewall, bliver computeren mere sårbar. At tillade en undtagelse svarer til at prikke hul i firewall'en. Hvis der er for mange huller, er der ikke meget wall tilbage i firewall'en. Hackere bruger ofte programmer, der scanner internettet for at finde computere med ubeskyttede forbindelser. Hvis du har mange undtagelser og åbne porte, kan computeren blive offer for disse hackere.

Sådan mindsker du sikkerhedsrisikoen, hvis du tillader undtagelser:

Tillad kun en undtagelse, når du virkelig har brug for den.
Tillad aldrig en undtagelse for et program, som du ikke genkender.
Fjern en undtagelse, når du ikke længere har brug for den.
Tillade undtagelser på trods af risikoen

Nogle gange vil du have, at en person skal kunne oprette forbindelse til computeren til trods for den risiko, det indebærer — f.eks. hvis du forventer modtagelse af en fil, der sendes gennem et program til onlinemeddelelser, eller når du spiller et spil med flere spillere over internettet.

Hvis du f.eks. udveksler onlinemeddelelser med nogen, som vil sende en fil til dig (f.eks. et foto), bliver du af Windows Firewall spurgt, om du vil fjerne blokeringen af forbindelsen og tillade, at fotoet sendes til computeren. Hvis du vil spille et netværksspil med flere spillere med dine venner over internettet, kan du også tilføje spillet som en undtagelse, så firewall'en tillader computeren at modtage data til spillet.

Hvis du vil tillade uopfordrede anmodninger at oprette forbindelse til et program på computeren, kan du bruge fanen Undtagelser i Windows Firewall. Hvis det program eller den tjeneste, du vil gøre en undtagelse for, ikke er vist under fanen Undtagelser, kan du tilføje programmet eller tjenesten ved at klikke på Tilføj program. Hvis du ikke finder programmet på listen over programmer, du kan tilføje, kan du klikke på Gennemse for at søge efter det.

Sådan føjer du et program til listen over undtagelser

Du skal være logget på computeren som administrator for at kunne udføre hele proceduren.

Åbn Windows Firewall.
Marker afkrydsningsfeltet for det program eller den tjeneste, du vil tillade, under fanen Undtagelser under Programmer og Tjenester, og klik derefter på OK.
Hvis det program (eller den tjeneste), du vil tillade, ikke er vist, skal du gøre følgende:

Klik på Tilføj program.
Klik på det program, du vil tilføje, i dialogboksen Tilføj et program, og klik derefter på OK. Programmet vises som valgt under fanen Undtagelser under Programmer og tjenester.
Klik på OK.
Hvis det program (eller den tjeneste), du vil tillade, ikke er vist i dialogboksen Tilføj et program, skal du gøre følgende:

Klik på Gennemse i dialogboksen Tilføj et program for at finde det program, du vil tilføje, og dobbeltklik derefter på det. (Programmer gemmes normalt i mappen Programmer på computeren). Programmet vises under Programmer i dialogboksen Tilføj et program.
Klik på OK. Programmet vises som valgt under fanen Undtagelser under Programmer og tjenester.
Klik på OK.
Hvis du stadig ikke kan finde programmet, kan du i stedet åbne en port. En port fungerer som en lille dør i firewall'en, der tillader kommunikation at passere igennem. Klik på Tilføj port under fanen Undtagelser for at angive, hvilken port der skal åbnes. Når du åbner en port, skal du huske at lukke den igen, når du er færdig med at bruge den.

Det er bedre at tilføje en undtagelse end at åbne en port af følgende årsager:

Det er lettere at gøre.
Du behøver ikke at vide, hvilket portnummer du skal bruge.
Tilføjelse af en undtagelse er mere sikkert, da firewall'en kun er åben, mens programmet venter på at modtage forbindelsen.
Avancerede indstillinger

Erfarne brugere kan åbne porte til og konfigurere omfanget af bestemte forbindelser for at minimere mulighederne for, at hackere kan oprette forbindelse til computeren eller netværket. Hvis du vil gøre dette, skal du åbne Windows Firewall, klikke på fanen Avanceret og bruge indstillingerne under Indstillinger for netværksforbindelse.

Relaterede emner
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:17 #6
?????????+
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2007 - 18:24 #7
Tak herfra

vh jacla