Avatar billede scoop_maxi Nybegynder
08. april 2006 - 15:30 Der er 12 kommentarer

Datoændring på computeren :S

Hej alle sammen!

Har det problem at min pc helt af sig selv ændre på dato og tidsindstillingerne. Dette gør at pc'en ved opstart melder error 0251 , hvorefter jeg skal ind i bios og ændre dato før windows kan startes op. Nogen der kan sige mig hvad der er galt?

på forhånd tak!
Avatar billede roenving Novice
08. april 2006 - 15:35 #1
Lyder nærmest som problemer med batteriet på bundkortet !-)
Avatar billede scoop_maxi Nybegynder
08. april 2006 - 15:39 #2
okay.. Nogel få gange jeg har startet computeren er der, kommet en anden fejl : 0271, kan det også have noget med batteriet at gøre?
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 15:41 #3
Skift batteriet som roenving er inde på
Avatar billede roenving Novice
08. april 2006 - 16:00 #4
-- og det skal da tilføjes, at fejl på batteriet er en særdeles sjælden ting, som stort set kun udløses af egentlige defekter, som regel i batteriet, for de kan holde i rigtig mange år !-)

-- f.eks. bruger vi i Akvarieklubben en 425'er som kasseapparat, og dens batteri kører bare lige derudaf, og det var vist i '93 eller '94 man sidst kunne købe sådan nogen !o]
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 16:02 #5
Skifter som regel selv batteriet hver 3 år.
Avatar billede scoop_maxi Nybegynder
08. april 2006 - 16:16 #6
Okay.En af mine venner har også sagt at det måske kunne være battriet, men mente da også at det ikke helt kunne passe da det kun er en lidt over 2 år gammel pc :S men det er da godt nok lige at få det bekræftiget af jer ! Men kan i svare mig på om det kan være et problem at skifte det i en bærbar?
Avatar billede roenving Novice
08. april 2006 - 16:18 #7
Det er sværere !-)

-- adskilligt faktisk ...
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 16:19 #8
Det er ligesom nemt som på en stationær
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 16:19 #9
roenving - panelet skal bare af og så er der asgang til batteriet
Avatar billede scoop_maxi Nybegynder
08. april 2006 - 16:21 #10
okay. Jamen det må jeg jo prøve så ! Tak for hjælpen..! :)
Avatar billede roenving Novice
08. april 2006 - 16:21 #11
Okay, det er så ikke hver dag, jeg har pillet i bærbare, og dem, jeg har haft fat i, har haft paneler, der ik' li'e var beregnet til at blive pillet af af almindelige mennesker !-)
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:24 #12
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden