Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 11:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

log fil analyse

Hey..

Jeg er nu kommet lidt videre og sidder nu og leger lidt med en log. Men det må da være muligt at lave en hurtig analyse via et gratis program, i stedet for at jeg skal sidde og kigge hver enkelt linie igennem for at finde ud af hvor mange unikke besøgende jeg har haft og hvor mange der er kommet fra søgemaskiner og deslige..?
Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 11:48 #1
jeg har læst om webalizer.. men kan ikke lige finde et link, hvor jeg kan finde ud af at downloade det...
Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 12:47 #3
sorry.. har fundet det program, men synes ikke rigtig det virker og kan se ud fra nogle eks. at det ikke rigtig viser unikke besøgende

Findes der ingen andre
Avatar billede snowball Novice
07. april 2006 - 13:04 #4
Min ovenstående kommentar nævner 2 andre programmer hvor AWstats er min personlige favorit. Den er noget mere avanceret, og lidt mere krævende, men giver efter min mening også den "bedste" statistik.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 13:14 #5
ahh. sorry.. troede bare det var 3 link til samme program!
Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 13:16 #6
hmm.. kan du fortælle mig hvordan jeg nemt kommer til at køre AWstats
Avatar billede snowball Novice
07. april 2006 - 13:28 #7
http://awstats.sourceforge.net/docs/awstats_setup.html

Du skal bruge en PC med web server (IIS eller Apache) og så med Perl installeret (f.eks. www.activeperl.com)
Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 13:39 #8
hmm.. ok - webserver.. er det bare at jeg har en udbyder som hoster mit site, eller skal det være min egen com så er server
Avatar billede jingle_jim Juniormester
07. april 2006 - 13:49 #9
har prøvet det der analog.. det er sådan ok, men viser det unikke besøgende.. og det viser desværre ikke hvor mange der kommer fra søgemaskiner og hvilke, eller er det mig der overser noget