Avatar billede gotchi Nybegynder
07. april 2006 - 10:46 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Flash eller Java til chat.

Hvad er bedst til en 2Dchat, med mange funktioner samt kan holde til mange folk online.

Er det flash, eller java?

Hvis java - hvorfor?
Hvis flash - hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 14:50 #1
Da flash og java begge kører på klienten er de ikke særligt relevante for om chatten kan "holde". Der skal du i stedet for kigge på softwaren der skal køre på serveren (PHP / .NET / Java / Ruby on Rails / Python) og hvem der programmerer softwaren.

Du kan nok lave de samme ting med flash og java. Men flash har det med at være hurtige til loade - dels fylder det mindre og dels eksekveres det bedre i browseren (min erfaring). Desuden er min erfaring også at flash er installeret i flere browsere end java.
Avatar billede hacked Nybegynder
08. april 2006 - 00:26 #2
Af Flash og Java som du har nævnt vil jeg gøre følgende:
Serverside = Java.
Mht. klient så kan man bruge begge.
Flash har en tendens til at bruge "meget" hukommelse på klientsiden.
Loadtider og om det fylder mindre kommer ud på et - personlig tror jeg java kode fylder mindre per kb end flash men igen det kommer an på hvem der koder (og man ser bort fra grafik).
Hvis der er folk der ikke har flash/java installeret så skal de alligevel have oplyst hvor de kan hente det da det formodes at man er interesseret i at de kan benytte chatten.
Flash har en force som java ikke har og det er grafikmulighederne. Det tager dog lang tid at kode/animere noget genialt såfremt man ikke har prøvet det før. Holder man sig til de gængse elementer(textbox ect.) der findes hos både java/flash kan man lige så godt vælge java som flash til klientsiden. Flash Flex er også et udemærket bud til klient hvis man er mere programmør end designer.
Avatar billede hacked Nybegynder
08. april 2006 - 00:28 #3
Når jeg henviser til at bruge Java på klientside mener jeg selvfølgelig en Java-applet.