Avatar billede bernhof Nybegynder
05. april 2006 - 19:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af .vbs fil ved opstart

Hej

Jeg har en lille applikation, som i Sub Main kører en vbs fil og derefter lukker sig selv. Dette gør den ved opstart af computeren, dvs. INDEN brugeren er logget på computeren.

Der er dog imidlertid det problem, at vbs-scriptet ikke bliver kørt. Kører jeg derimod min applikation manuelt, efter jeg er logget på, kaldes vbs-scriptet fint fra applikationen. Jeg benytter følgende kode til at starte vbs-scriptet.

Process.Start("C:\script.vbs", "param1 param2")

Og min applikation startes ved hjælp af lokale policies.

Er der nogen der har en idé om, hvad der forhindrer scriptet i at køre, når det kaldes ved opstart af maskinen?

På forhånd tak.

- Mikkel
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. juni 2006 - 13:13 #1
Stadig et problem. Nogle forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2006 - 13:17 #2
permissions måske ?
Avatar billede bernhof Nybegynder
28. juni 2006 - 14:46 #3
programmet køres under den lokale system account, og der er ingen begrænsninger på denne. den har i hvert fald rettigheder til at køre scriptet, men det sker ikke.

faktisk forsøgte jeg at placere en MsgBox i starten af scriptet, men den blev aldrig vist. så det er heller ikke et spørgsmål om, at scriptet foretager sig ting, som det ikke har tilladelse til.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2006 - 22:35 #4
jeg er ret blank

har du prøvet:

Process.Start("wscript", "C:\script.vbs param1 param2")

?
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. juli 2006 - 15:46 #5
Ja, og det virkede desværre heller ikke :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2006 - 01:21 #6
så har jeg ikke flere ideer
Avatar billede bernhof Nybegynder
12. juli 2006 - 12:08 #7
Ok, ellers tak for hjælpen.