Avatar billede clausga Nybegynder
04. april 2006 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SEO links til siden + sitemap

Jeg har med stor interesse læst artiklerne om SEO, men har et par spørgsmål.

Der står man skal få andre til at linke til siden, men hvordan ? er der nogle trix, da det er en webshop jeg arbejder! Og at pagerank er lav har det noget med at de kun er få der linker ?

Er det en fordel at lave et link der hedder sitemap.php og så lave et link til alle produkterne der i ?
Avatar billede madx Nybegynder
04. april 2006 - 13:57 #1
googles pagerank er en sinplificeret model for hvor vigtig google ser din hjemmeside - jo flere links til din hjemmeside og jo flere der har høj pagerank jo vigtigere vil dit website blive anset for at være

du kan f.eks. indgå linksamarbejder, forsøge at blive optaget i diverse kataloger eller købe links

måske er din hjemmeside så vigtig for andre at andre gerne linker til dig

der findes programmer, der kan hjælpe dig til at finde ligesinde - men pas på andre ikke opfatter det som spam

det er en god fordel med et sitemap, så har søgemaskine et sted at finde alle sider - google har en service, der kaldes google sitemaps, som vistnok er xml-baseret, her kan du hjælpe google med at finde dit indhold og holde det opdateret
Avatar billede clausga Nybegynder
04. april 2006 - 19:05 #2
Ok hvad med de sidder man har produktet på hvis man laver sådan er der er flere produkter i bunden med links til andre, vil de skade placeringen på Google ?

FX. som her:

http://www.crtv.dk/panasonic/dmc-tz1/showprodukter/495

Eller ville det vare bedre at der KUN var produktet ? og ikke alle de andre produkter i bunden ?
Avatar billede madx Nybegynder
04. april 2006 - 20:44 #3
det er en ganske udemærket side du har opbygget, produktrelaterede links som dem du har i bunden vil være et plus - både for kunden og for søgemaskinen

det er fint!
Avatar billede madx Nybegynder
04. april 2006 - 20:46 #4
går ud fra at det er et cms du har gang i....

hvad er det for et?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. april 2006 - 22:32 #5
Jeg vil anbefale at du holder dig fra linksamarbejde og andet "fusk", skaf dig i stedet seriøse højværdi links fra relevante sites. Dette er selvfølgelig ikke let (det er faktisk svært) men et af disse relevante seriøse højværdi links er meget mere værd end linksamarbejder og anden optimerings hype. Du gør det således.

Først skal du identificere de relevante højværdi websites. Et sådant website er et web site der har høj status, f.eks. i form at Høj pagerank, eller fordi det tilhøre et officielt web site (Er søgeordet f.eks. pølser, så vil tulip være et højværdi site, lige gyldigt hvad tulips pagerank er)

Herefter laver du en analyse af de fundne sites med henblik på at finde udaf hvordan du kan skabe indhold der kan komplimenterer, underbygge eller udbygge det der findes på de omtalte sites. Du skal skabe forudsætninger for at web mastrene for disse sites får noget ud af at linke til dig.

Endeligt kontakter du web masterne eller site ejerne med præcise argumenter for hvad web sitets brugere får ud af at web sitet linker til dine oplysninger. Du foreslår præcist hvor linket skal sidde og gerne hvad link teksten skal være (sø du kan få indført søgeordet i den aktive del af teksten.

Dette er hårdt arbejde, og kan du bare skaffe et af disse links om ugen så er det flot. Fordelen ved disse links er at deres værdi er meget større end de andre og at de typisk er meget mere blivende. Du vil opdage at det er svært i starten, men bliver lettere og lettere som tiden går. fortvivl ikke hvis du ingen links får de første par måneder, det skal nok komme
Avatar billede clausga Nybegynder
05. april 2006 - 10:39 #6
madx<- nej det er det ikke, jeg har lavet det fra bunden ;)

bufferzone, hvad mener du om de links i bunden af siden med andre produkter ? Jeg kigger næremere på det med links.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2006 - 19:42 #7
Det er udemærket at du linker til gode produkter inden for dit felt, men det er produkternes hjemmesider du skal have til at linke til dig.
Avatar billede clausga Nybegynder
05. april 2006 - 19:46 #8
Ok, men det må jeg jo så til at arbejde på :)